Resultaat frezen. Wat doe ik verkeerd?

pieter10

Nieuw lid
7 dec 2020
4
0
Ik heb een nieuw frees tafeltje. Even geprobeerd met een dunne lat van Fraké met een rechte freesbit. Hobbel de bobbel. Zie foto.

Als ik een dik blok vuren neem is het wel redelijk vlak.
Hoe krijg ik dit beter?
 

Bijlagen

  • frees resultaat.jpg
    frees resultaat.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 149

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Minder tegelijk afnemen. Vuistregel is maximaal de helft van de diameter van je freesbit, minder is beter. En met hardere houtsoorten, toerental lager en de doorvoersnelheid aanpassen. Goed en constant aandrukken, bijvoorbeeld met een duwblok
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Begin eens met een millimeter af te nemen. Draai je stuk hout eens om. Achterkant eerst. Dan frees je in een andere richting.
Zorg voor een dat je je hout tegen de aanslag houd. Als je een gedeelde aanslag hebt. Staan deze in een lijn? Toeren tal zou ik bij een kleine diameter gewoon hoog houden. Anders had je brandsporen moeten zien.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
je hout moet wijken om een dergelijk resultaat te krijgen.
ik denk dat je een bovenfrees gebruikt maar mocht het toch een zware tafel freesmachine zijn dan moet het scherm gewoon strakker.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als pieter even er bij verteld hoe hij precies dit latje zo gevormd heeft. Wel zo makkelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.