Record Power TR250

17 apr 2017
6
1
62
Goedemiddag,

Ik overweeg de aanschaf van de zaagtafel van het merk Record Power, type TR 250.
Heeft hier iemand ervaring mee en zou je dat willen delen in dit forum?

Ik zie uit naar jullie reacties.

Groet,

Jan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Nu welkom op het forum. Lid geworden in 2017 en nu je eerste post. Dat komt me bekend voor ik heb op enkele fora wel eens 10 jaar gewacht met mijn eerste post.
Het is niet zo'n bekende machine maar Record timmert behoorlijk aan de weg.
Vertel eerst eens wat je mat de machine wil gaan doen?
 
17 apr 2017
6
1
62
Nu welkom op het forum. Lid geworden in 2017 en nu je eerste post. Dat komt me bekend voor ik heb op enkele fora wel eens 10 jaar gewacht met mijn eerste post.
Het is niet zo'n bekende machine maar Record timmert behoorlijk aan de weg.
Vertel eerst eens wat je mat de machine wil gaan doen?
 
17 apr 2017
6
1
62
Hallo Wim.

Ik ben een hobby houtbewerker. Ik merk regelmatig dat zagen met een invalzaag en een geleiderail niet het optimale resultaat oplevert.
Daarnaast verwacht ik er meer mogelijkheden meer te hebben.
Daarnaast heb ik voldoende ruimte in mijn klusruimte.
 
17 apr 2017
6
1
62
Goedemiddag,

Ik overweeg de aanschaf van de zaagtafel van het merk Record Power, type TR 250.
Heeft hier iemand ervaring mee en zou je dat willen delen in dit forum?

Ik zie uit naar jullie reacties.

Groet,

Jan
Baptist is gestopt met de verkoop, omdat ze de kwaliteit niet voldoende vinden.
Als ik echter op YouTube kijk, met name Duitse houtbewerker, dan zie ik overwegend positieve verhalen.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Bedoel je deze: TS250RS-PK/A TS250RS Saw Package Deal
Want een TR250 staat niet bij Record power op de site.

Zelf heb ik wel naar dergelijke zagen gekeken, maar ben ik uiteindelijk voor een Bosch invalzaag + DeWalt 7491 gegaan. Voor wat ik veelal maak (kasten) is dat de beste combi voor kleine ruimtes. Lades zaag ik eerst grof op maat met de invalzaag, en daarna zaag ik met de tafelzaag alles exact op maat en de groeven erin. Grote delen zaag ik puur met de invalzaag, dat kost iets meer tijd maar een echt grote (paneel)zaag waarmee dat echt snel gedaan kan worden, kan ik toch niet kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jkusters46@hotmail.com
17 apr 2017
6
1
62
Bedoel je deze: TS250RS-PK/A TS250RS Saw Package Deal
Want een TR250 staat niet bij Record power op de site.

Zelf heb ik wel naar dergelijke zagen gekeken, maar ben ik uiteindelijk voor een Bosch invalzaag + DeWalt 7491 gegaan. Voor wat ik veelal maak (kasten) is dat de beste combi voor kleine ruimtes. Lades zaag ik eerst grof op maat met de invalzaag, en daarna zaag ik met de tafelzaag alles exact op maat en de groeven erin. Grote delen zaag ik puur met de invalzaag, dat kost iets meer tijd maar een echt grote (paneel)zaag waarmee dat echt snel gedaan kan worden, kan ik toch niet kwijt.
Ik bedoel de

Record Power TS250RS​

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Hallo Wim.

Ik ben een hobby houtbewerker. Ik merk regelmatig dat zagen met een invalzaag en een geleiderail niet het optimale resultaat oplevert.
Daarnaast verwacht ik er meer mogelijkheden meer te hebben.
Daarnaast heb ik voldoende ruimte in mijn klusruimte.
Daar had ik ook last van met mijn invalzaag. Dat lag echter wel aan mijzelf. Met een mft patroon en wat benchdogs moet het lukken.
Wat mij verbaasde was dat deze zaag in Nederland door mijn niet op het internet te vinden was. Ik weet dat baptist heel positief over Record is. Dat ze deze zaag niet voeren zou voor mij een reden zijn om ze eens te bellen en te vragen waarom ze deze niet hebben.
Wil je wat beters kijk dan eens naar een scm machine of holzcraft in het duits (zijn dezelfde) Type scm minimax sc 1 g of sc2. Vaak in duitsland tweedehands te verkrijgen tegen een redelijkprijs.
Nieuw zitten ze wel boven de prijs van Record.
 
  • Leuk
Waarderingen: jkusters46@hotmail.com

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Een paar jaar geleden heb ik deze zaagtafel overwogen en Baptist gebeld of ze deze konden leveren. Ze konden deze toen leveren, maar deden het liever niet door problemen met de roltafel en het gietijzer. Met name de roltafel vonden ze problematisch. Deze was vaak krom, waardoor deze slecht rolde en moeilijk recht me zagen was. Soms zelfs gevaarlijk door de kickback. Ik heb daarom een SCM SC 2 C gekocht.

Overigens heb ik een vergelijkbare zaagtafel van Tendo Tools te koop.

AA37F8B6-38A7-46A4-AB97-98F599FADD02.jpeg
 
17 apr 2017
6
1
62
Daar had ik ook last van met mijn invalzaag. Dat lag echter wel aan mijzelf. Met een mft patroon en wat benchdogs moet het lukken.
Wat mij verbaasde was dat deze zaag in Nederland door mijn niet op het internet te vinden was. Ik weet dat baptist heel positief over Record is. Dat ze deze zaag niet voeren zou voor mij een reden zijn om ze eens te bellen en te vragen waarom ze deze niet hebben.
Wil je wat beters kijk dan eens naar een scm machine of holzcraft in het duits (zijn dezelfde) Type scm minimax sc 1 g of sc2. Vaak in duitsland tweedehands te verkrijgen tegen een redelijkprijs.
Nieuw zitten ze wel boven de prijs van Record.
Dat heb ik gedaan. Zij geven aan dat ze minder over de kwaliteit te spreken zijn. Dat zou best kunnen, maar het bevreemd me dan wel dat ze wel de gehele range van Record power wel voeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Record Power laat zijn machines in China bouwen door verschillende fabrikanten. Het kan zijn dat fabrikant A de lintzagen bouwt en fabrikant B de zaagtafels. Het productieproces en de kwaliteit(scontrole) van fabrikant A kan beter zijn dan bij B, waardoor de machines van A (lintzagen) beter zijn dan die van B (zaagtafels).

Overigens is Record Power niet de enige die machines extern laat bouwen. ).O.a. HBM, Tendo Tools, Jet (Europese modellen), Axminster, Bernardo en Holzmann doen dat ook. Vaak zien je bij deze merken bijna identieke modellen. Dit betekent ook niet dat de machines slecht zijn. Ze zijn vaak minder goed dan de in Europa gebouwde machines, maar vaak ook de helft of meer goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: jkusters46@hotmail.com

tverscho

Nieuw lid
14 jul 2023
4
0
Belgium
Een paar jaar geleden heb ik deze zaagtafel overwogen en Baptist gebeld of ze deze konden leveren. Ze konden deze toen leveren, maar deden het liever niet door problemen met de roltafel en het gietijzer. Met name de roltafel vonden ze problematisch. Deze was vaak krom, waardoor deze slecht rolde en moeilijk recht me zagen was. Soms zelfs gevaarlijk door de kickback. Ik heb daarom een SCM SC 2 C gekocht.

Overigens heb ik een vergelijkbare zaagtafel van Tendo Tools te koop.

Bekijk bijlage 128323
Beetje off-topic misschien, maar: Hoe is je ervaring met Tendotools (zowel de machine als het bedrijf)?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb geen ervaring met het bedrijf. Maar enkel met een paar van hun machines die ik tweedehands heb gekocht. Daar ben ik gemixt over. Het zijn machines die uit China komen en de prijs van dergelijke machines is behoorlijk flink. De basis is best okay, maar er zijn altijd vreemde designkeuzes. Deze lijken het gevolg van te ver doorgevoerde besparingen. Soms zijn die problemen te verhelpen, maar niet altijd. Voor die prijs vind ik dat eigenlijk niet acceptabel. Dan zou ik eerder voor Record Power of Jet gaan. Die laten hun machines ook in China maken, maar is veel beter nagedacht over het ontwerp. Ook die machines zijn niet te vergelijken met bv Hammer of SCM, maar zijn ook goedkoper.
 

tverscho

Nieuw lid
14 jul 2023
4
0
Belgium
Ik heb geen ervaring met het bedrijf. Maar enkel met een paar van hun machines die ik tweedehands heb gekocht. Daar ben ik gemixt over. Het zijn machines die uit China komen en de prijs van dergelijke machines is behoorlijk flink. De basis is best okay, maar er zijn altijd vreemde designkeuzes. Deze lijken het gevolg van te ver doorgevoerde besparingen. Soms zijn die problemen te verhelpen, maar niet altijd. Voor die prijs vind ik dat eigenlijk niet acceptabel. Dan zou ik eerder voor Record Power of Jet gaan. Die laten hun machines ook in China maken, maar is veel beter nagedacht over het ontwerp. Ook die machines zijn niet te vergelijken met bv Hammer of SCM, maar zijn ook goedkoper.
Duidelijk, bedankt! Ik ben reeds naar Hammer gaan kijken, maar ik vrees dat dat wat boven mijn budget is. Hopelijk kan ik na de vakantie eens naar SCM gaan kijken.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
In Duitsland is SCM een stuk goedkoper en is daar goedkoper dan Hammer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.