Recht maken scheef louvre luik

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
@Pel: Ik heb het opgemeten, verschil tussen de deuren is ongeveer 5cm. Das nogal wat, krijg je niet zomaar weggemoffeld door de scharnieren wat te schuiven ofwel? Zie foto
IMG_1441.jpg
 
P

Pel

Guest
Juul dat is veel te veel, dat kun je inderdaad niet weg moffelen, misschien dat je er een schuif op kunt zetten, en met je voet de scheluw deur even op zijn plaatst duwt? Dan hangt hij voor het oog misschien toch enigszins een beetje fatsoenlijk.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Als je onderaan de linker deur een klein latje maakt wat net uitsteekt en tegen de achterkant van de rechterdeur komt, bovenaan 2 klikkers zoals bart380 aangeeft, dan krijg je het voor het zicht recht, probleem van deze truuk is aanwennen eerst de rechterdeur te openen.
 

WR1944

Oud hout
In m'n tunnelvisie nam ik aan dat een deurtje verzakt was en las helemaal over de term scheluw heen. Als excuus geldt dat ik recentelijk bij iemand een uitgezakte schuurdeur met een poortspanner weer in de haak kreeg.
Mijn advies slaat dus nergens op.
Dit is inderdaad een lastig probleem om op te lossen. Met de scharnieren kun je wel iets doen zodat beide deurdelen boven iets naar voren kantelen. Ik weet niet met hoeveel kracht de deur in de juiste positie komt maar misschien lukt het met een stevige lat op de achterkant die van rechtsonder naar de linkerstijl loopt halverwege tussen de scharnieren. Door een dunne wig te persen tussen die lat en de tweede dwarsverbinding van onderaf kun je misschien iets van de afwijking weg werken. Maar het staat niet mooi als de deur open is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.