Quilted Maple (Esdoorn) met slaap.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vond een grote splinter op de dump die Ik eerst dacht niets waard was, een week later toch even kijken en vond dat het good draaihout kon zijn, zo ingeladen en er mee naar huis, dit was 2003 of 4, Heb er verschillende schalen van voor-gedraaid, en nu deze afgewerkt'

comments welcome.
Quilted Maple bowl 1.jpeg Quilted & Spalted Maple bowl.jpeg
 

Bijlagen

  • Quilted Maple bowl 21cm.jpeg
    Quilted Maple bowl 21cm.jpeg
    77,1 KB · Weergaven: 21
  • Quilted Maple bowl 2.jpeg
    Quilted Maple bowl 2.jpeg
    102,7 KB · Weergaven: 23
  • Quilted Maple bowl 3.jpeg
    Quilted Maple bowl 3.jpeg
    110 KB · Weergaven: 20
  • Quilted Maple bowl 4.jpeg
    Quilted Maple bowl 4.jpeg
    119,9 KB · Weergaven: 21

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
908
764
Nootdorp
Prachtig geworden. Dus als ik het goed begrijp heeft dit kunstwerk een doorlooptijd van 17 jaar doorlopen!;)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Prachtig geworden. Dus als ik het goed begrijp heeft dit kunstwerk een doorlooptijd van 17 jaar doorlopen!;)
Thanks Henk :), ja heeft wel even geduurd, maar Ik heb sommig draaiwerk dat al langer dan 20 jaar wacht, er zijn er zoveel, soms spreekt je een stuk beter aan en kies Ik dat, breng het in de shop en dan kan het daar weer een tijd zitten, totdat Ik er aan begin:unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Flinke splinter kennelijk! Erg mooie schalen inderdaad.
Thanks Jurriaan :), ja Ik weet niet waar het vandaan kwam, maar het was van een grote dikke boom, misschien door de bliksem getroffen, als Ik het me goed herinner was het zeker een 70of 80 cm breed aan de onderkant en spits toe-loopend, zeker een meter of vier lang, maat the uiteinde was niet bruikbaar, te small en dun.

Ik denk dat deze schaal de kleinste is die Ik er van gemaakt heb.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie tekening in het hout, geen vlekken.....prachtig. En een mooie schaal:love:.
Dank je Ed 1thumb.gif, een van die keren dat je dit vind en er gebruik van kunt maken, soms had Ik teveel hout en moest mooi figured Maple laten liggen, dat doet zeer, Ik herinner een dikke Silver Maple, dicht by een meter vijftig dik en zo'n 3 meter lang waar mensen all stukken vanaf gezaagd hadden, het was helemaal door en door figured Tiger Maple, dan will je er een plaatje aan hangen van "AFBLIJVEN die wil Ik":D, helemaal tot kachelhout gezaagd:rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.