Profielfrees? gezocht

draude

Nieuw lid
3 aug 2014
24
1
Eemnes (Utr)
Voor het afwerken van lambrisering wil ik lijsten maken met het profiel zoals op de foto.
De lijst is 28x33mm.

Bestaan er profielfrezen met dit profiel en kunnen die gebruikt worden op een bovenfrees?
D9F2C7F1-098E-4903-8936-892AACE15CCA.jpeg

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.728
1.234
Fryslân
Voor een bovenfrees wil je niet zo'n grote frees erop hebben. Dit is denk ik gemaakt met een staionaire frees.
Maar... dit is wel met een bovenfrees te doen, maar je zal met meerdere verschillende freesjes moeten werken om het hele profiel te krijgen. Verdeel het in meerdere stukken, en houd een logische volgorde van frezen aan om het stabiel te houden.

Een leuke uitdaging!

• Leuk
Waarderingen: draude en jaap

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.947
2.497
Klein-Brabant, Vlaanderen
Bestaan er profielfrezen met dit profiel en kunnen die gebruikt worden op een bovenfrees?
zou kunnen, maar daarvoor moeten we een paar catalogi doorbladeren
als je naar gebruik op een bovenfrees vraagt, dan veronderstel ik dat je er eentje hebt
hoe krachtig is die ?
als voorbeeld 400 W of 2.500 W
een wereld van verschil
is dit een eenmalige nood, dan zou je op een collega beroep kunnen doen
vandaar deze tip
het is altijd handig om in jouw profiel je regio/woonplaats te zetten
daardoor kunnen andere collega's inschatten of het nuttig/de moeite waard is om jou bij vragen waar de afstand een rol speelt, met raad en eventueel daad bij te staan
we helpen mekaar graag, maar we moeten de kans daartoe krijgen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.