Probleem met mijn fijnstoffilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Een vraagje aan onze elektronica leden.
Ik heb al enige jaren geleden bij Rutlands deze kleine fijnstof filter gekocht.
Rutlands.jpg
Nu zitten daar 3 snelheden op maar als ik nu op snelheid 3 wil gaat het apparaat uit.
Op snelheid 1 en 2 werkt alles nog goed, dus zit de schade waarschijnlijk in het printplaatje.

Mijn vraag is, kan dat gerepareerd worden of moet ik het hele printplaatje vervangen?
Graag uw antwoord,
Mvg, :).
 

GertvdS

Nieuw lid
19 dec 2019
13
1
GENEMUIDEN
Dan zul je de boel open moeten schroeven. En kijken wat / waar het probleem zit.
Voor mijn werk repareer ik vaker gereedschap. En aan de buitenzijde kun je niet zien waar de storing zit.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Dan zul je de boel open moeten schroeven. En kijken wat / waar het probleem zit.
Voor mijn werk repareer ik vaker gereedschap. En aan de buitenzijde kun je niet zien waar de storing zit.
Als ik dat doe zie ik een printplaatje waar zeer waarschijnlijk het probleem zit.
Mvg, :).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.116
2.616
Als je een vraag stelt over of iets te repareren is, is het handig als je de vraag vergezeld laat gaan van zo veel mogelijk relevante informatie. Dit is een forum voor houtbewerkers. Niet voor helderzienden. Aan de buitenkant van zo'n filterbox is niet echt te zien hoe de verschillende snelheden worden verkregen. Soms worden verschillende motorwikkelingen gebruikt, die apart of in serie worden geschakeld. Te herkennen aan het aanwezig zijn van meerdere condensatoren. Soms worden er weerstanden gebruikt. Maar daar is zonder bijkomende informatie niet iets zinnigs over te zeggen.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.994
821
Omgeving Leiden
Als er op de printplaat relais zijn gemonteerd, dan kan daar misschien stof in zitten. Los contact, kan ook.
Slechte soldering, ook een mogelijkheid.
Misschien kan je een fotootje plaatsen van dat stukje elektronica.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.