prijzen werkstukken

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.510
917
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als je het een ambachtenmarktje noemt, geeft dat verkleinwoord dan correct aan dat je links van je de beschilderde dakpannen en rechts van je de steigerhouten nestkastjes hebt? Dat is misschien niet de juist omgeving dan. En begrijp ik correct dat je 2 werkstukken hebt? Dan wordt het in ieder geval geen overvolle kraam!

Ik heb voor mijn werk 2 manieren waarop de verkoop loopt:
1) je vindt een markt met soortgelijke ambachtslieden, zodat er ook publiek komt dat gericht is op dat aanbod. Op de Kunstmarkt Buren komt ander publiek dan op het plaatselijke oogstfeest, bijvoorbeeld.
2) je doet iets waarbij je het publiek of een deel daarvan meetrekt. Ik kan met kinderen klein draaiwerk maken, bijvoorbeeld. Maar dan moet je wel iets kleins met een beperkte tijdsinvestering kunnen doen.

Wat marktonderzoek hoort er dan waarschijnlijk ook bij. Ga eens kijken op andere markten wat er zoal met houtsnijwerk gebeurd. Op het Ambacht in Beeld festival staan houtsnijders, Houtfort 2026 mogelijk ook?

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.702
662
Ik heb ooit alleen van mijn beeldhouwactiviteiten geleefd. Als zelfstandige beeldhouwer. Daarna bleef ik nog lang zelfstandige , maar niet als enige beroep, ik had ( heb) een directeur. ....

Ik werkte in opdracht van diverse opdrachtgevers, en die opdrachten waren heel erg divers en heel kwalitatief veeleisend. Onder meer voor het patrimonium. Eerst het contract en een voorschot en dan pas werk. Het moest de boterham opleveren.

Ik maakte dus niets om het daarna kopers te zoeken. Ik heb nog nooit op een markt gestaan, en weet absoluut niets nuttigs over een prijs te zeggen aan de topicstarter

Groeten

Ornament

www.houtsnijden.eu
www.beeldhouwen.net

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

boertje125

Oud hout
17 okt 2013
2.663
670
Denk dat @Jurriaan het aardig samenvat.
Op de gemiddelde markt kom je niet eens aan €2,50 per uur voor iets zelfgemaakt.
Denk dat je er meer plezier van hebt als je het weggeeft

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.