Hier stel ik pralineschaaltje voor via een foto die ik had opgemerkt via GOOGLE AFBEELDINGEN. Deze werd opgeslaan op mijn pc, maar had daar weer geen naam van wie de eigenaar was.
Ik heb mijn zoektocht succesvol kunnen vervullen.
De eigenaar werd gecontacteerd via zijn website en vandaag kreeg ik nog een positief berichtje terug.
De eigenaar is Hans Scholte
Hier zijn toestemming dat ik per mail kreeg.
Dag Sirjacobs,
Natuurlijk mag dat. Ik waardeer het dat je een verwijzing naar je bron(nen) geeft, dat wordt door houtdraaiers naar mijn mening te weinig gedaan.
Ik ben benieuwd wat voor schaal je hebt gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Hans Scholte
Ik ben hem heel dankbaar om mijn creatie hier te mogen plaatsen. Er werd nog een bijhorende artikel bijgevoegd door Hans met de bewerkingsvolgorde hoe hij zijn presenteerschaal op voet (zoals hij het genoemd heeft).
In dit artikel doet Hans een bijzonder vermelding naar zijn echtgenote toe.
Dat wil ik ook zeker benadrukken met zijn woorden.
Mijn echtgenote heeft zeker bij zo’n gebruiksvoorwerp inspraak.
Nu mijn voorstelling van het pralineschaaltje op voet.
De 3-delige staander is aframosia samengesteld met een laagje beuk er tussen. Het hangende kelkje of hoe je het ook kan noemen is beuk.
Het schaaltje is abachi. Alles werd geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met SCHELLAWAX.
Voor de 3-delige staander heb ik enorm moeten nadenke over de techniek om dit te realiseren.
Vandaag kon ik een vergelijk maken met de bewerkingsvolgorde van Hans Scholte. Deze is in vergelijking met wat ik heb gedaan.

Ik heb mijn zoektocht succesvol kunnen vervullen.
De eigenaar werd gecontacteerd via zijn website en vandaag kreeg ik nog een positief berichtje terug.
De eigenaar is Hans Scholte
Hier zijn toestemming dat ik per mail kreeg.
Dag Sirjacobs,
Natuurlijk mag dat. Ik waardeer het dat je een verwijzing naar je bron(nen) geeft, dat wordt door houtdraaiers naar mijn mening te weinig gedaan.
Ik ben benieuwd wat voor schaal je hebt gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Hans Scholte
Ik ben hem heel dankbaar om mijn creatie hier te mogen plaatsen. Er werd nog een bijhorende artikel bijgevoegd door Hans met de bewerkingsvolgorde hoe hij zijn presenteerschaal op voet (zoals hij het genoemd heeft).
In dit artikel doet Hans een bijzonder vermelding naar zijn echtgenote toe.
Dat wil ik ook zeker benadrukken met zijn woorden.
Mijn echtgenote heeft zeker bij zo’n gebruiksvoorwerp inspraak.
Nu mijn voorstelling van het pralineschaaltje op voet.
De 3-delige staander is aframosia samengesteld met een laagje beuk er tussen. Het hangende kelkje of hoe je het ook kan noemen is beuk.
Het schaaltje is abachi. Alles werd geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met SCHELLAWAX.
Voor de 3-delige staander heb ik enorm moeten nadenke over de techniek om dit te realiseren.
Vandaag kon ik een vergelijk maken met de bewerkingsvolgorde van Hans Scholte. Deze is in vergelijking met wat ik heb gedaan.

Laatst bewerkt: