Een goede vriend stuurde me vandaag dit filmpje. Het is bijna onwerkelijk mooi hout.
jaap
jaap
Daar krijg je pijn in je portemonnee van...Waanzinnig daar zou ik ook wel een plankje van willen hebben.
En klarinetten. Een van de klarinettisten van de Harmonie van Vols speelt op een cocobolo-instrument. Prachtig ding om te zien. Hoe het klinkt weet ik niet, want in een carnavalsrevue vallen dat soort dingen niet meer op ;-) Maar er worden ook mooie blokfluiten van gemaakt en daarvan weet ik wel hoe ze klinken. Een cocobolo altblokfluit klinkt wat 'harder', dragender dan eentje van grenadille, met iets meer boventonen. Maar het verschil is niet heel groot. Wel vraag ik me altijd af in hoeverre een cocobolo fluit - die je toch constant in je mond hebt, tot allergieën kan leiden. EN ook voor de instrumentbouwers lijkt het me iets om rekening mee te houden.Er worden hobo's gemaakt van cocobolo ipv grenadille. Maar ik kom ze niet vaak tegen.....
De pootjes onder onze keukenkastjes hier zijn van palissander...Ik heb nog een balkje en een gitaartoets van Brazilian rosewood liggen, durf het bijna niet aan te raken