prachtig hout bij Wytske

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Onderweg van een klant naar huis kwam ik in de buurt van Schraard (vlak bij Bolsward); in Schraard zit de houthandel van Wytske (http://www.haalhout.nl). Jaren geleden had Wytske de handel nog thuis en heb ik wel eens wat teak en witte ceder gekocht. Dat witte ceder is prachtig hout voor laadjes etc het ruikt naar citroen. Wytske is er niet altijd, maar deze keer wel en buiten haar gewone handel in red cedar en douglas had ze 2 (voor mij) hele bijzondere houtsoorten, gemoesterde suikeresdoorn en yellow cedar. Dat laatste is eigenlijk op maar ze heeft nog een paar reststukken, het is supermooi duurzaam hout dat zich heel glad af laat werken. Je ziet ook nauwelijks enige tekening, dus het contrasteert prachtig met wat heftiger hout. Het gemoesterde esdoorn is ook wel bijzonder, zie voor het hele verhaal haar website.
Zulk mooi hout hoef je niet meer te veredelen, alleen maar de bewaren.

jaap





Attached files
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja jaap dat is inderdaad een mooie site,Wytske is uit het goeie hout gesneden.
zodra de gelegenheid zich voordoet ga ik er eens rondneuzen

groetjes Albert.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.