Pot van Jarrah Burl

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Een pot met schroefdeksel,
Gedraaid van Jarrah Burl (dank aan Eddy Nijssen) met een deksel van Coromandel en witte tussenring van Haagbeuk.
De pot is totaal 25cm hoog en ook 25 cm diameter.

IMG_2462.jpg
IMG_2454.jpg
IMG_2465.jpg
IMG_2457.jpg
IMG_2469.jpg
IMG_2427.jpg
Omdat ik het zonde vond om van dit mooie hout verlies te hebben had ik er eerst een multiplex tenon aangelijmd.
IMG_2070.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Het is er een Hans, wel heb ik voor de schroefdraad in de pot ook Haagbeuk gebruikt.
misschien lijkt het omdat op de foto's de deksel niet helemaal is aangedraaid omdat de lak nog vrij vers was.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Het hout is enorm zwaar en hard.
Maar het is heel goed te draaien. De structuur van het hout is heel kort dus lange spaanders (krullen) zijn niet mogelijk.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie pot Rien, Ik was wel verbaast dat je een stuk multiplex gebruikt had on het hout vast te houden, Ik heb dat ook wel eens gedaan, tot op een keer het op een laag van elkaar spleet, de multiplex was gewoon niet goed gemaakt, dat was de laatste keer dat Ik plywood gebruikt heb voor did doel.

Het is goed dat did by jou niet gebeurd is deze keer :)
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Leo, ik heb ik mijn beroeps carrière altijd met hout en plaatmateriaal gewerkt. Jij hebt gelijk dat je niet zomaar een stuk multiplex kan gebruiken. Maar de multiplex die ik gebruik is van de allerbeste kwaliteit en ook verlijmd om buiten te gebruiken.
Maak de tenon ook niet te klein, hoe groter hoe sterker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.