Porien in padoek stoppen

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Ik had graag een item in padoek willen maken en daar dan hoogglanslak en polieren tot werkelijk spiegelgladde afwerking. Nu na enige testen met lakken en porienvullers en toestanden heb ik nog niets gevonden die de porien werkelijk afdichten. BV eerst 2 lage porienvuller gezet (vroeger was dat een eredelijk dikke consistentie maar nu een pot van Levis is zo lopend als water) daar dan 3 lagen vernis op . 3de laag licht schuren en weer 3 lagen vernis erop. En toch zij de grotere porien nog steeds niet gevuld, dus polieren heeft nog geen zin. Graag enige info hoe ik dit zou kunnen aanpakken.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Ik had graag een item in padoek willen maken en daar dan hoogglanslak en polieren tot werkelijk spiegelgladde afwerking. Nu na enige testen met lakken en porienvullers en toestanden heb ik nog niets gevonden die de porien werkelijk afdichten. BV eerst 2 lage porienvuller gezet (vroeger was dat een eredelijk dikke consistentie maar nu een pot van Levis is zo lopend als water) daar dan 3 lagen vernis op . 3de laag licht schuren en weer 3 lagen vernis erop. En toch zij de grotere porien nog steeds niet gevuld, dus polieren heeft nog geen zin. Graag enige info hoe ik dit zou kunnen aanpakken.
Probeer Frencken Cellocol met houtmeel. Gegarandeerd succes.
Cellocol is in gebruik bij parketleggers km gaatjes ed op te stoppen.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Hans, ik zal bij gelegenheid jouw Cellocol eens proberen. Ben alleen zelf niet zo van het dichtsmeren, ik vind open poriën vaak als "structuur" wel mooi. Waar regelmatige schoonmaak van toepassing is, is een gesloten oppervlak uiteraard wel zo praktisch. In ieder geval dank voor de tip.
Groet, Kor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.