pootjes voor Kapex ks 120EB verkrijgbaar?

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
82
6
Hallo

Bestaan er in de hoogte verstelbare pootjes voor de kapex ks120eb?
Op de technische tekening staat dat de hoogte van het werkvlak 11,2cm zou moeten zijn. Bij mij is de hoogte ongeveer een halve cm lager.
Hebben jullie weet van dergelijke pootjes? Het zou handig zijn moesten die pootjes dan ook nog in de hoogte verstelbaar zijn, zodat je je toestel bij het zagen op de grond bvb waterpas kan zetten...

Alvast bedankt!
Tommy

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.720
1.061
71
Veldhoven
Hoi Tommy, ik weet geen antwoord op je eerste vraag.
Ben even voor je gaan meten.
Mijn Kapex 120 heeft 112 mm hoogte.
Aan de onderzijde zitten vier witte rubberen voetjes.
Ik weet niet wat dáár weer onder zit als je ze los pulkt.
U zult begrijpen dat ik dat bij mij niet ga doen, want hij staat stabiel.
Als u het bij uw machine wel aan durft: Wie weet zitten er wel gaten onder die voetjes waar je draad in kunt tappen? En dan zou er (na de lockdown) genoeg aan verstelbare voetjes te koop moeten zijn.
Of zelf te maken, natuurlijk.

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
82
6
Hallo Jan

Bedankt om het na te meten! Over de voetjes had ik het volgende gevonden: Link

zou het kunnen dat die pootjes bij mij afgesleten zijn? Steken ze bij jou onder de onderkant van je Kapex uit?

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.720
1.061
71
Veldhoven
Dag Tommy, ik zie wat je bedoeld in je link. Dat is dan toch simpel? Inbusboutjes los en een paar ringetjes er onder? En er is zeker wat te fabrieken dat je er verstelbare pootjes onder maakt.

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
82
6
Ik denk het ook. Net even gekeken: de prijs voor 4 nieuwe witte pootjes is 32€ :rolleyes: Ik ga zelf een alternatief zoeken denk ik...

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.720
1.061
71
Veldhoven
woon je in mijn buurt? (Veldhoven) Dan kunnen we altijd samen kijken om wat te maken op mijn draaibank.
Ik doe voor de hobby ook aan metaalbewerking met draaibank en freesbank ;-)
Ik heb zelf (nog) geen behoefte aan verstelbare pootjes, maar zie het nut er wel van in.

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
82
6
Dat is heel vriendelijk! Ik woon in België, 54 km van Veldhoven zo blijkt...

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.