Poortdeur maken

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Zwaluw verkoop in ieder geval transparante beglazingskit.

Steen: oude mortel verwijderen, stenen bevochtigen, als leek zou ik twee spietjes voorbereiden die je aan de onderkant stopt tegen inzakken. Eenmaal in de mortel gezet niet meer aankomen, dan hecht het niet meer. Dus in 1 handeling erin zetten. Dag er na uitkrabben, zodat je er een voeg in kan zetten.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Klopt, helaas mag de ondergrond voor de beglazingskit geen olie of vetten bevatten. En laat de deur nou net in de lijnzaadolie staan...
Misschien kan ik een testje doen op een reststuk om te kijken wat de hechting is.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Je kan die twee stenen ook met tegellijm op cementbasis plaatsen als je dat eventueel nog hebt. Maar een zakje mortel kost hoogstens 5 euro. Dan kan je nog wat oefenen.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
PU steenlijm..

Zonder gekheid, als de oude stenen nog goed passen dan is lijmen verreweg de makkelijkste en snelste oplossing. Kitten zou ik trouwens wel doen. Zijn genoeg transparante kitten te vinden. Bijvoorbeeld een polymax. Even een stukje testen eerst voor de hechting, maar als geolied hout goed is 'ingedroogd' hecht kit meestal wel.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Goede tip over de steenlijm. Ik wist eigenlijk niet eens dat dat bestond. Ik heb de stenen nog die eraf zijn gevallen, dus die zullen prima moeten passen.
Ik ga ook achter geschikte kit aan.

Fijn forum hier!
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Als je geen metselaar bent, eens overwegen de stenen terug te plakken met high tack, blijft iig zitten en je hoeft de specie niet los te tikken, wat weer kans geeft dat er meer stenen loskomen. Even opvoegen en klaar!

Windowseal beglazingskit van den braven is er in bruin, past dat erbij? Is er ook in transparant.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.