Politoeren

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Vandaag 1ste poging gedaan om te politoeren, mooi stukje hou geschuurd tot korrel 800, dan gesealed. Prop gemaakt zoals het hoort en geladen met produkt. Tot hier alles goed maar als ik (volgens instructies) de laatste veeg in rechte streken op het hout zet zie ik steeds de strepen van de prop (zoals men soms de strepen van verf met een borstel gezet) ziet. Hoe geraak ik hier vanaf , doe ik iets verkeerd ? is er nog een nabehandeling nodig? Alle hulp en info welkom.
Mvg Luc
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
156
Zutphen
Niet elk hout is geschikt om te politoeren. Kersen, taxus en de betere mahoniesoorten zijn geschikt. Makkelijkste is eerst het hout na schuren te olieen met paraffine olie en daarna direct met alcohol, iets schellak en talk de poriën dicht te draaien. Politieren doe je over 3-4 dagen het moet tijd krijgen om te drogen. Probeer een cursus te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.