Pockethole systeem

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Op jouw ingestelde dikte van 19mm kun je enkel de schroeflengtes gebruiken van 1, 1-1/4, 1-1/2 of 3/4
dit zijn de laagste 2 gaten en daar past het boor perfect in.
Ik heb het net nog even geprobeerd.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ok.. ik snap je.. daar pastie wel idd.. maar hij valt er helemaal doorheen tot de bodem van de k5 basis. Klemt niet bij een verdikking ofzo.. het gaat toch om het instellen van de hoogte van de boor?
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Je hebt idd gelijk, op het laagste punt (gat) raakt de punt van het boor heel even de basis...
beetje de boor optillen en dan de ring vastzetten.
Lijkt op een foutje in de mal.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Zit er wel een meerwaarde aan die mal dan? Je kunt toch ook gewoon de boor altijd tot een mm van de basis vastzetten zonder die mal of zie ik het verkeerd?
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Dan gaat het fout bij dikker hout en andere lengtes schroeven.
Bij dikker hout verdwijnt je schroef zover naar binnen dat je hem bijna niet meer gaat vinden.
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Ik neem aan dat je de undercover jig bedoeld van Wolfkraft. Ik heb deze gehad en terug gebracht naar de winkel omdat na 15 gaten de punt van de boor afbrak.

Kijk nu naar een setje van kreg of ujk, niet omdat de woflkraft niet voldoet, maar omdat het veel werk is om deze elke keer opnieuw vast te moeten klemmen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik heb nu de HD, maar deze is qua formaat schroeven behoorlijk groter dan de normale versie.
In mijn optiek zal het dan ook veel sterker zijn.
En of het handig is dat je deze in je k4 of 5 kunt gebruiken weet ik niet.
Zelf werk ik vaak met 5x7cm.. En deze balkjes passen dan alweer niet in je houder.

Daarom heb ik er gewoon een snelspan kreg automax klem bij gekocht.


Ook een tip, er zijn 2 soorten klemmen, een die je moet verstellen met een schoef onderaan.
De andre stelt zich zelf in, maar is wat duurder. Kijk dus goed welke je koopt.
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Ik heb vandaag maar een paypal account aangemaakt zodat ik bij Axminster de UJK set kon aanschaffen. Was tie niet op voorraad:(. De hele zooi maar op de wishlist gezet, ik krijg een mailtje als ze em weer hebben en dan bestel ik.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Als het goed is krijg ik morgen de Kreg Jig K4 master set binnen. Krijg ineens een aantal aanvragen voor steigerhouten meubels en dan is deze jig best makkelijk denk ik.
 

zaagselsnuiver

Actieve deelnemer
2 jan 2017
127
0
Den Haag
Beste Leroowj,

ik kan me voorstellen dat de professionals voor de Kreg kiezen omdat de spanhandel aan de voorkant zit en dat werkt natuurlijk wel sneller. Hoe denkt men hier over de aanschaf bij Aliexpress.com van de speciale boortjes die bij de Kreg horen? Oké, het is even wachten maar ze zijn wel goedkoper...

Groet, Zaagselsnuiver
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.