Platenkast van multiplex

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.171
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
Eerst gefreesd, daarna geverfd met een lakroller.
Handgrepen grof uitgezaagd en nagelopen met een kopieerfrees 12.7mm / U-malletje. Eerst verven had ook prima gekund maar dan waren de randen misschien wat minder scherp door naschuren (ofzo).
inderdaad
het is bij mij altijd een kip&ei-problematiek
32mm-boringen maak ik na het verven
handgrepen frees je dan weer best vóór het verven

bedankt voor Kerf Design – Human. Useful. Beautiful. | We design modern furniture and cabinets specifically for your space.
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Hoera voor zelfmaken! Wou ik even zeggen! OSB is prima oefenmateriaal en smaken verschillen kwa looks. (Vind het soms wel gaaf, zeker geverfd)

waar je ook aan kunt denken zijn een hele set indivudele 9mm vierkanten die je op een iets speelsere maniet aan elkaar lijmt (zodat je 18mm krijgt. Zijkanten en bovenkant kun je dan ook nog 9 mm aanbrengen zodat alles even dik en 18mm is. Kleine boxen kun je schroeven of nieten van buiten omdat je alle buitenkanten van de boxen aan elkaar lijmt. Zo houd je ieder onderdeel wat kleiner en kun je het on-pallax-en. ;). Wel heel nauwkeurig (laten) zagen.

overigens de eerste bouwmarkt, jongeneel of bouwmaat die in verstek voor je gaat zagen moet ik nog tegenkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: brusk

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.171
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
Omdat de middenplank over de volledige breedte ligt, zullen de 6 staande planken veel gewicht tillen, wat vervolgens rust op de onderste liggende plank? Naar mijn idee is dat steviger dan drie staande planken en vier liggende planken (omgekeerd dus).
is de stevigste bouwwijze
de vertikale lamello's hoeven enkel het horizontaal verschuiven op te vangen
 
  • Leuk
Waarderingen: brusk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.