zie de foto, als ik dit met lijmtangen samendruk zou er dan zodanig veel spanning in het hout komen dat het blad gaat krom/scheluw trekken of het hout zal gaan scheuren, t.z.t.? De planken zijn namelijk niet helemaal recht over de lengte, zie de foto, voornamelijk op de einden zit er wel een mm ruimte tussen de planken. Nu denk ik dat het wel goed gaat maar vraag me toch af wat jullie ervaring is, over het verlijmen onder (deze) spanning.

6 fins grenen planken 27x92mm 1400 mm lang, verlijmen tot een tafelblad (vochtgehalte 18%)
De houthandel waar ik het hout besteld heb heeft het ook geschaafd en de kanten zijn niet allemaal mooi haaks geschaafd (fijn).
O ja, er komen nog domino's in tussen/in de planken om verschuiven te voorkomen en de planken plaats ik zoveel mogelijk om-en-om (hart boven-hart onder) en ga nog meer lijmtangen gebruiken dan op de foto te zien is.

6 fins grenen planken 27x92mm 1400 mm lang, verlijmen tot een tafelblad (vochtgehalte 18%)
De houthandel waar ik het hout besteld heb heeft het ook geschaafd en de kanten zijn niet allemaal mooi haaks geschaafd (fijn).
O ja, er komen nog domino's in tussen/in de planken om verschuiven te voorkomen en de planken plaats ik zoveel mogelijk om-en-om (hart boven-hart onder) en ga nog meer lijmtangen gebruiken dan op de foto te zien is.