Plamuur voor vuren trap

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Hallo Allen,

Ben al een tijdje bezig in m'n nieuwbouw woning, nu rest nog de trap.
Die wil ik nu even tijdelijk in de verf zetten om deze over een paar jaar te bekleden waarschijnlijk als de meeste werking eruit is.
Wat is een goede plamuur voor alle schroefgaten?
Het standaard snelplamuur uit een tube is niet geschikt heb ik al in de gaten.
Zou dit het beste gaan met een epoxy plamuur of raden jullie wat anders aan?
Wil 'm daarna voorzien van een laagje gebroken wit, trapverf uiteraard.
Suggesties hiervoor zijn ook welkom. Of voldoet gewone PU lak ook?
Vind dit altijd wel prettig verwerken tov alkyd of acryl.

Mark
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik zou finisch gebruiken van repaer care gebruiken dit is ideaal spul
Zeker niet goedkoop
Maar ik heb er goede ervaring mee
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
polyesterplamuur is erg hard en zou ik niet gebruiken voor een vuren trap. Een 2 componenten epoxy vuller is wat flexibeler en leent zich hier wat beter voor.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ben al een tijdje bezig in m'n nieuwbouw woning, nu rest nog de trap.
Die wil ik nu even tijdelijk in de verf zetten om deze over een paar jaar te bekleden waarschijnlijk als de meeste werking eruit is.
Wat is een goede plamuur voor alle schroefgaten?
soms gaan we aan de basisvraag voorbij: moet je echt schroeven ? en zo ja, kan je dat niet (meer) onzichtbaar doen ?
indien niet, andere vraag: blijven de schroefgaten na de toekomstige bekleding zichtbaar ?
indien ja, dan dien je na te gaan of het vulmiddel niet later zal barsten en of het overschilderbaar is
dit is de reeds vermelde repair care Home - Repair Care International
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Ik gebruik voor plamuren vaak Bolivia 2 componenten epoxy plamuur.
Is goed te schuren, krimpt niet veel en goed te verwerken. Zit in blikken dus geen dure speciale kitspuit nodig
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
polyesterplamuur is erg hard en zou ik niet gebruiken voor een vuren trap. Een 2 componenten epoxy vuller is wat flexibeler en leent zich hier wat beter voor.

Ik heb geen ervaring met epoxy vuller en enkel thuis gebruik met de polyester variant (dat geeft wellicht ook wat meer tijd bij het verwerken), maar voor mij voldoet die uitstekend geen last van scheuren/barsten of wat dan ook.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik gebruik ook de Bolivia 2K in blikken. Blijft wat taaier dan de polyester plamuur. Heeft ook een lange open tijd.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Allemaal bedankt voor de suggesties, zie dat den braven wel mooie oplossingen heeft. Denk dat ik daar maar voor ga.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.