Ik heb de Jet nu dik 2 jaar en ben er heel blij mee. Het ding is krachtig, nauwkeurig en eenvoudig in gebruik. Het voornaamste nadeel voor mij maar vooral iedereen binnen een straal van 500 meter is dat het ding een verschrikkelijke bak lawaai maakt. Daar moest verandering in komen, dus heb ik een helical cutterhead besteld van het bedrijf "Sheartak" in Canada.
Daar voor moest ik natuurlijk wat zaken verwijderen, maar het viel me alleszins mee. De langsgeleider eraf, wat kappen, en je bent al vlot bij de asbevestiging aangeland.

riem eraf, poelie eraf getrokken...

aan de standzijde alles losgemaakt en dan gewoon dit hele blok eraf getrokken.
Let niet op de blauwe vinger, ik heb de foto's getrokken in de wetenschap dat ik straks een handleiding ervan ga maken.

het had wel wat overtuigen nodig:

en ook de lagers moet ik van de as trekken, om ze daarna vriendelijk doch dringend te verzoeken plaats te nemen op de nieuwe:

los van de pers heb ik dit in totaal nodig gehad:

en na gecontroleerd te hebben dat alles correct vrij liep, even een testje:

potverdorie.... wat stil!!! De messen zijn echt fluisterstil, en maken mínder lawaai dan de motor van de machine zelf. Zelfs een accutolletje maakt meer herrie. En het schaafresultaat? Zo glad als een babybilletje.
Trigger is tevreden, dit was een goeie investering voor mijn machine.
Daar voor moest ik natuurlijk wat zaken verwijderen, maar het viel me alleszins mee. De langsgeleider eraf, wat kappen, en je bent al vlot bij de asbevestiging aangeland.

riem eraf, poelie eraf getrokken...

aan de standzijde alles losgemaakt en dan gewoon dit hele blok eraf getrokken.
Let niet op de blauwe vinger, ik heb de foto's getrokken in de wetenschap dat ik straks een handleiding ervan ga maken.

het had wel wat overtuigen nodig:

en ook de lagers moet ik van de as trekken, om ze daarna vriendelijk doch dringend te verzoeken plaats te nemen op de nieuwe:

los van de pers heb ik dit in totaal nodig gehad:

en na gecontroleerd te hebben dat alles correct vrij liep, even een testje:

potverdorie.... wat stil!!! De messen zijn echt fluisterstil, en maken mínder lawaai dan de motor van de machine zelf. Zelfs een accutolletje maakt meer herrie. En het schaafresultaat? Zo glad als een babybilletje.
Trigger is tevreden, dit was een goeie investering voor mijn machine.