plaatsen van link in een topic

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb 't probleem als je een link plaatst in een reaktie dat alles wat daarna nog neergezet wordt deel gaat uitmaken van de link terwijl dat niet de bedoeling is.
Dus bijv een link naar een website en daaarna wil je nog iets kwijt en wordt het ook blauw en onderstreept net als de link.
Is hier iets aan te veranderen?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Als de link nog steeds werkt is het volgens mij alleen een kwestie van het lettertype aanpassen, anders de link als laatste invoegen?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ja en toch is het onhandig.
Als je nog wat wilt aanvullen/wijzigen dan moet je eerst weer de link verwijderen en na de aanvulling weer de link invoegen.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Mee eens, het is ook alleen een workaround...
Wellicht kun je eens posten hoe de code (source mode aanzetten) eruit ziet, want op deze manier kan ik er niet zo veel over zeggen.

Ik heb net even getest, maar bij mij maakt het allemaal niet zo veel verschil hoe en wat ik doe in welke volgorde.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik begrijp niet goed hoe ik de code zou moeten laten zien.
Da's toch iets voor de moderator?

Ik heb net even getest, maar bij mij maakt het allemaal niet zo veel verschil hoe en wat ik doe in welke volgorde.

Misschien werkt het bij jou anders dan bij mij?
Bij mij als je een link in je reaktie plaatst dan zie je dat wordt dat blauw en onderstreept.
Als je dan een zin erna begint wordt die ook blauw en onderstreept.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Ah, ik zie het probleem al, als je in de reactie omgeving kijkt, bij de balk met knoppen, zie je twee A's met een backslash ertussen, de eerste knop drukken.
Dan is het een kwestie van de code ( --> [\URL] <-- ) verplaatsen van einde tekst naar het einde van de hyperlink, waarom dat verplaatst wordt bij het wijzigen is mij een raadsel... Andere browser geprobeerd?
 
P

Pel

Guest
Willem als je een link zet, dan moet je daarna enter drukken, dat moet je ook doen als je een e-mail adres wilt activeren.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ah, ik zie het probleem al, als je in de reactie omgeving kijkt, bij de balk met knoppen, zie je twee A's met een backslash ertussen, de eerste knop drukken.

Nog een keer; https://www.amazon.de/


Even op de menkveldknop geklikt.:)

Gelukt! Thanks!

Nog even gewijzigd; je moet het maar weten.

En het blijft nu wel goed, mooi!
Dus alleen bij de eerste wijziging de url verplaatsen met de 2 AA knop met backslash ertussen!
Daarna kan je blijven wijzigen maar niets wordt nog gelinkt aan de link.
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.694
99
Utrecht
Mooi dat het werkt, nu blijft het wat mij betreft wel een interessante vraag waarom bij wijzigen de code wordt aangepast...
Mijn kennis is wat dat betreft dan toch weer beperkt :) Jaap?
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Willem, zoals ik normaal linkjes verwerk is gewoon een stukje tekst intikken en daar bv alleen amazon inzetten dan dat stukje wat ik als link wil tonen selecteren en dan op de link knop drukken (wereldbol met gekantelde 8) en daar de link zelf inplakken.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Willem, zoals ik normaal linkjes verwerk is gewoon een stukje tekst intikken en daar bv alleen amazon inzetten dan dat stukje wat ik als link wil tonen selecteren en dan op de link knop drukken (wereldbol met gekantelde 8) en daar de link zelf inplakken.


Fantic; goed dat je me in ieder geval een andere mogelijkheid aangeeft om een link te plaatsen.
Vraag me wel af als je daarna plaatst en daarna weer een wijziging doet of het dan niet allemaal aan de link gelinkt wordt?
Ik zal het 'ns proberen.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Weer eens proberen https://www.amazon.de/ Willem?

Groet Pel

Pel, ik heb 't idee dat je me niet goed begrijpt.
Eerst een zin en een een link plaatsen en als reaktie plaatsen.
Daarna op wijzig bericht drukken en pas dan een aanvulling als nieuwe zin erbij zetten.
Dan zal je zien dat dan na plaatsing de zin na de wijziging ook rood is net als je internetlink.
Of misschien werk je met internet explorer en dat 't bij jou niet gebeurt?
Kwestie van een andere browser?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.