Plaatmateriaal opbergen

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De afzuig aansluiting van de hbm 12 is te klein.
Mischien kun je zelf een kap met afzuigpunt maken.
125 of 150mm diameter.
En de rollen kun je mischien met perslucht schoonmaken
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Momenteel is de afzuig opening van de zuigmond vergroten nog geen optie, overal steken nog 100mm buizen en de afzuiging staat buiten. Naar de toekomst toe zal dit wel veranderd worden door 150mm.

De rollen afspuiten met de compressor gaat niet lukken aangezien het een mengsel van (hout)stof en hars is. Het hars is vermoedelijk ook de oorzaak dat het in eerste instantie blijft kleven.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooi strak, ik zou een afstand breder houden i.v.m. korte stukken zodat je er zelf eventueel nog tussen kunt. Ik kan het mij nog goed herinneren dat ik vroeger als smal dun lang manneke in de winterdag de hout rek op moest ruimen dat ik er precies tussen paste. het was een crime om de kleine stukken eruit te halen, en je weet hoe het gaat even een plaat zagen, en het afval stuk wordt er tussen gemept tot het vol ligt.

Groet Pel.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Er tussen wandelen lukt nu nog net (ik ben niet zo breed ;)). De eerste platen hebben inmiddels hun plek gekregen, in de loop van komende week nog 4 vertikale steunen maken en dan kunnen de 2 laatste plaatsen ook gemaakt worden.

DSC_0084.jpgq

De dunnere platen (2mm) hebben nog wat moeite met blijven staan in de 2,39° hoek.
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik wilde nog zeggen dat je die TL-bak er binnen de korste keren uit gaat meppen maar op de laatste foto zie ik dat dit ondertussen ook al beveiligd is :).
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Je kan de dunne platen misschien ook nog snel fixeren met snelbinders over de hoeken? Dan heb je geen gedoe met een zware plaat die altijd in de weg zal zitten. Als je een dunne plaat wegneemt, sluit de zware plaat onderaan niet meer aan. En dan kunnen de andere dunne platen alsnog wegzakken. En die grote 'terug goed' zetten lukt alleen als je ze er eerst helemaal uitneemt, want anders krijg je ze achterin het rek nooit voldoende opgeschoven.


Euhm, 'Ollanders - met hun fietsers-DNA - weten toch wat een snelbinder is, ja :D ?
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik zat eerst te denken aan een verzwaard balkje aan een touwtje dat dan tussen de platen links en rechts "valt" en zo alles op z'n plaats houd.

Net de 3 Leggers geplaatst, 20mm dik MDF van 2m80x2m10 alleen herleggen is niet bepald goed voor de rug :mad:

Maar de rek begint redelijk te lijken op de gemaakte render :cool:
Voor zij die zich afvragen waarom ik aan de 4de steun (eigenlijk 5de want er komt er nog eentje tussen) gestopt ben met de plank bovenaan, Dit is omdat de maximale hoogte onder de plank 1m40 is. De laatste steun zal oa dienen voor platen van 1m53x1m53 hiervoor moet ik dus een andere versteviging maken.

DSC_0093.jpg
 
Laatst bewerkt:

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Even geleden dat ik hier nog geweest ben, de rek is voor 90% klaar, enkel nog de laatste steun moet plaatst worden.
Maar nu zit ik met het volgende probleem, door mijn verzamelgekte aan machines, heb ik ruimte te kort (jaja 72m² + 30m² staan hier helaas vol)
Waar zit ik nu dus aan te denken, de hierboven gebouwde rek en al het hout en kunststof ergens anders onderbrengen dan komt er toch weer zo'n 9m² vrij. Vanwege tijdgebrek voor zelf een "luxe" opbergruimte te bouwen en de locatie (moeilijk bereikbaar voor zware machines) zat ik te denken aan 1 of 2 demontabele containers.
Maar hoe zit dat juist met vocht en warmte/koude aangezien de containers maar van gewoon plaatstaal zijn.? Ik heb hier nog 2,5m³ MDF platen van 3 en 6mm liggen die ik er ook zou willen in leggen en daar heb ik wat bang voor dat het na verloop van tijd gaat opsputten.

DSC00795(1).jpg
 
P

Pel

Guest
In de zomerdag zal het m.i. nog wel gaan, maar als er zich condensvorming voordoet dan heb je een probleem. Ik zou eens contact opnemen met de verhuurder hij kan je zeker meer vertellen wat mogelijk is en wat niet.

Groet Pel.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Ik leg in mijn schuur bij voorkeur geen ongeschilderd plaatmateriaal. Dit gaat toch een beetje schimmelen. Ondanks de ventilatie. In periodes net te hoge vochtigheid denk ik.

Ik zou nooit in een (standaard) container dit soort hout opslaan. Er zijn ook geconditioneerde containers (voor archieven bv).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.