Pianosnijplank kopshout uit walnoot en esdoorn

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hey mede houtliefhebbers,

Een vriend van me wou ook graag een snijplank, hij vroeg of ik iets speciaals voor hem kon maken.. Aangezien hij als beroep gitarist en pianist is was de keuze snel gemaakt, ik ging me wagen aan een piano snijplank :cool:

Het begon met een foto van de speelgoed synthesizer/piano van m'n zoontje:
piano 1.jpg

Van daaruit wat afmetingen genoteerd en een kleine schets gemaakt, zodat ik na wat lijmen op dit uitkwam:
piano 2.jpg
piano 3.jpg
piano 4.jpg
piano 5.jpg

Lijmen van de pianotoetsen:
piano 6.jpg
piano 7.jpg
piano 8.jpg
piano 9.jpg

Alles bij mekaar lijmen:

piano 10.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
368
159
Eindhoven
Wat een origineel ontwerp, mooi contrast tussen de pianotoetsen en rest van de snijplank. Heb je die logo plaatjes zelf gemaakt?
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Wat een origineel ontwerp, mooi contrast tussen de pianotoetsen en rest van de snijplank. Heb je die logo plaatjes zelf gemaakt?
Nee niet zelf gemaakt, die komen van Schild nederland, zeer tevreden over!
Wel minimumafname van 250, maar aangezien ik redelijk wat snijplanken verkoop kon ik die kost wel verantwoorden :)

Bedankt voor de complimenten trouwens!

Grtz
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Erg mooi geworden! Een vraagje, de witte toetsen zijn bewust niet allemaal even breed?
Nee dat gaat niet zoals bij een echte piano, ik heb de smalle latjes gebruikt omdat je anders helemaal geen toetsen kan zien en als je de centers tussen 2 toetsen van de bovenste rij vergelijkt is die niet bij elke toets hetzelfde... Daarom dus 3 verschillende breedtes..
De bovenste rij met de donkere toetsen is exact hetzelfde, maar onderaan lukt dat dus niet..
Bij een echte piano zitten de donkere toetsen er tussenin (als je begrijpt wat ik bedoel) en om dat zo te krijgen dat lukt denkik niet met hout..

Bedankt voor de complimenten!
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
368
159
Eindhoven
Bij een 'echte' piano zitten de zwarte toetsen niet exact in het midden van de witte, behalve tussen G en A, zou dat in hout zo uit te voeren zijn?
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Zeer geslaagd resultaat! Wat zijn de houtsoorten? Het donkere lijkt me naïef gezien haast te donker voor noten? Erg mooi contrast :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.