Performance accu decoupeerzaag!

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
284
129
55
Luzy Saint Martin
Mooie reviews Roeland! Deze en de andere reviews over Parkside. Zal Voor velen denk ik een betaalbaar alternatief kunnen zijn voor de meer professionele merken 👍🏻
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Mooie reviews Roeland! Deze en de andere reviews over Parkside. Zal Voor velen denk ik een betaalbaar alternatief kunnen zijn voor de meer professionele merken 👍🏻
Het feit dat Roeland er dagelijks mee werkt maakt het een professioneel merk. (Hierover is natuurlijk discussie mogelijk, maar laten we dat niet doen — zelfs ondergetekende, die toch erg groenzwart geörienteerd is, heeft wat spullen van Parkside, dus).
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Jonas Winkler is ook zeer tevreden over de elektrische schaaf van Parkside.
Voor eventjes. Neen serieus, ik ben benieuwd hoe die machine zich houdt bij een hele dag schaven. Voor die 29.- kun je amper het koper kopen dat in de motor zit en dat is dan ook waar ik de grootste besparing bij de fabrikant verwacht. De dunst mogelijke draad om het nog xxx Watt te kunnen noemen zonder dat het een gloeilamp is/wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: baas en Emilio

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Nou ik heb een Performance accu schaaf aangeschaft in mei 2020 en een accu afkortzaag ook Performance 20v systeem. En ze doen het nog steeds!
De schaaf heb ik echt mishandeld op boomstam schijven kops hout dus. Vlakken en afnemen over het gehele oppervlak. Ter vergelijk heb ook de eenhandig electrische schaaf met snoer van Festool. Maar pak momenteel toch de accu machine van Parkside.
Een half jaar geleden een accu schaaf van 12 volt erbij gekocht, deze lijkt erg op de Bosch. Voor het Lichtere werk op locatie een hartstikke fijne machine als je je werkstuk niet kan klemmen.
De afkortzaag is ook geweldig licht en handzaam. En met wat zwaardere houtsoorten heeft ie geen problemen. In m’n laatste post over m’n grote infill heb ik Bubbinga van 60mm bij 100mm doorsnede door gezaagd onder 45 graden. Om zo het bed te bekomen van de schaaf en nogmaals voor de tegenover liggende hoek.

EB5E62A4-CAA2-4255-B099-41BDA9946325.jpeg

74A98702-A053-41C9-A403-1F8AEECDF290.jpeg

E1F9ED16-D9CD-4803-B5A2-C6B837FB705B.jpeg

00160A06-059B-4FFC-9C07-4BB59C44C80D.jpeg

B3D221E8-4869-45AE-8B6F-A88151D538DA.jpeg

646480BC-E8E7-45CB-806D-FB857427B14D.jpeg

Maar je bent van harte welkom als je eens in de buurt bent om deze en ander(accu) machines uit de Parkside(Performance) lijn uit te proberen hoor! De koffie staat klaar.

Groetnis,
Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Nou ik heb een Performance accu schaaf aangeschaft in mei 2020 en een accu afkortzaag ook Performance 20v systeem. En ze doen het nog steeds!
De schaaf heb ik echt mishandeld op boomstam schijven kops hout dus. Vlakken en afnemen over het gehele oppervlak. Ter vergelijk heb ook de eenhandig electrische schaaf met snoer van Festool. Maar pak momenteel toch de accu machine van Parkside.
Een half jaar geleden een accu schaaf van 12 volt erbij gekocht, deze lijkt erg op de Bosch. Voor het Lichtere werk op locatie een hartstikke fijne machine als je je werkstuk niet kan klemmen.
De afkortzaag is ook geweldig licht en handzaam. En met wat zwaardere houtsoorten heeft ie geen problemen. In m’n laatste post over m’n grote infill heb ik Bubbinga van 60mm bij 100mm doorsnede door gezaagd onder 45 graden. Om zo het bed te bekomen van de schaaf en nogmaals voor de tegenover liggende hoek.

Bekijk bijlage 141902

Bekijk bijlage 141898

Bekijk bijlage 141899

Bekijk bijlage 141903

Bekijk bijlage 141900

Bekijk bijlage 141901

Maar je bent van harte welkom als je eens in de buurt bent om deze en ander(accu) machines uit de Parkside(Performance) lijn uit te proberen hoor! De koffie staat klaar.

Groetnis,
Roeland
Leen hem mij even 3 maanden uit zou ik zeggen, praten we verder...
Daarnaast; een trekkende snede vs een rechte snede op kops hout en dan zou de rechte beter zijn?
Heb je aandelen van dat spul ofzo? 😁
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Leen hem mij even 3 maanden uit zou ik zeggen, praten we verder...
Daarnaast; een trekkende snede vs een rechte snede op kops hout en dan zou de rechte beter zijn?
Heb je aandelen van dat spul ofzo? 😁

Beetje kinderachtig hoor! En nee heb geen aandelen maar geef graag tips. Een ieder mag er mee doen wat ie wil. Dus objectief en ter info.

En die drie maanden dat zegt meer over jou en hoe je gereedschap hanteert dan dat het iets over mij zegt.

Trekkende snede rechte snede?.. waar lees je dat dan dat ik iets beter zou vinden.

Maar genoeg gezeurd zal niets meer over Parkside of Performance posten.

Bedankt voor je opbouwende verhaal.

Groetnis,
Roeland
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
@Roeland
Blijf a.u.b. jouw reviews over het performance gereedschap geven ik lees het graag en heb hierdoor al voor mijn schoonzoon een accuboor en freesmachine gekocht.
Hij is koning te rijk ermee en we zien wel hoelang het meegaat.
Voor mezelf heb ik nog niets hiervan gekocht omdat ik nagenoeg alles al heb en hoef als doe-het-zelver geen meerdere apparaten op de accuboormachines na.
Ik heb wel een parkside stationaire band en schijfschuurmachine en die doet het prima.
Mvg, :).
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Roeland, probeer je er maar nx van aan te trekken.
Ik lees ook graag je reviews en ben ook een Parkside gebruiker.
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Beetje kinderachtig hoor! En nee heb geen aandelen maar geef graag tips. Een ieder mag er mee doen wat ie wil. Dus objectief en ter info.

En die drie maanden dat zegt meer over jou en hoe je gereedschap hanteert dan dat het iets over mij zegt.

Trekkende snede rechte snede?.. waar lees je dat dan dat ik iets beter zou vinden.

Maar genoeg gezeurd zal niets meer over Parkside of Performance posten.

Bedankt voor je opbouwende verhaal.

Groetnis,
Roeland
Ach ja, een jij-bak en de slachtoffer rol, wie is er nu kinderachtig?

Ik zou eens opzoeken wat een trekkende snede is, dan leer je misschien iets en snap je waarom je bovenstaande verhaal voor mij nogal vreemd overkomt......
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
260
109
Noardeast-Fryslân
Ach ja, een jij-bak en de slachtoffer rol, wie is er nu kinderachtig?

Ik zou eens opzoeken wat een trekkende snede is, dan leer je misschien iets en snap je waarom je bovenstaande verhaal voor mij nogal vreemd overkomt......
Kan het ook wat vriendelijker? Volgens mij gaat het niet om wie iets 'het best weet' maar om elkaar te helpen met adviezen, tips en ervaringen. En dan liefst met wat humor of zelfspot. #doeslief
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
970
397
hilversum
Zullen we even on-topic blijven ?
Iedereen mag kopen wat ie wil en vinden wat ie wil en dat delen.
Maar ga niet door, koop het niet en ga verder met je leven.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik heb ondertussen best het één en ander van parkside, accu schroeftollen en boormachines die uitstekend bevallen.Ook de slijptollen bevallen goed.Verder nog de boorhamer,bouwradio,voegenschoonmaakset voor de tuin.Grastrimmer,Takkenzaag,Takkenschaar. Allemaal goed.
Ik heb 2 reciprozagen gehad en 2 decoupeerzagen die toch snel kapot gingen.Allemaal een keer ergens tegenaan getikt bij het zagen en daarna over en uit.Je krijgt gewoon een nieuwe of geld terug dus dat is geen probleem maar hoort natuurlijk niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.