Vlak bij mij woont een fruitteler met een landwinkel. Ik kreeg van hem een entstuk perenstam van een Conference peer. Prachtig te zien hoe de onderstam (waarschijnlijk kweepeer of meidoorn) een litteken vormt met de bovenstam van Conference.Het was een zeer uitdagend stuk en bij het uithollen ging het mis. De boel met superlijm gerepareerd en met duct getaped. Het stuk zit vol met gaten en scheuren........Wat ik al een tijd wilde proberen heb ik toen maar gedaan: de gaten vullen met mineralen.
In het tuincentrum een paar brokken gekocht ( € 0,45 per kilo!), fijn gehamerd en er de gaten mee gevuld, het bindmiddel is CA lijm.Voor extra grip heb ik in de wanden van de gaten gaatjes van 2 mm geboord.Het slijpen was nog een hele klus; het groene mineraal is keihard en was dus haast niet te slijpen. Ik heb er een diamant slijpschijf voor gebruikt.Ik wil er nog een dop op maken en misschien is het mooi om daarin ook mineralen in te leggen. Wellicht zelfs een brok steen als knop?

In het tuincentrum een paar brokken gekocht ( € 0,45 per kilo!), fijn gehamerd en er de gaten mee gevuld, het bindmiddel is CA lijm.Voor extra grip heb ik in de wanden van de gaten gaatjes van 2 mm geboord.Het slijpen was nog een hele klus; het groene mineraal is keihard en was dus haast niet te slijpen. Ik heb er een diamant slijpschijf voor gebruikt.Ik wil er nog een dop op maken en misschien is het mooi om daarin ook mineralen in te leggen. Wellicht zelfs een brok steen als knop?