pepermolenssssssss

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hallo forumvriendjes,

De zondagmiddag nuttig door gebracht, 7 pepermolens uit gouden regen gemaakt en afgewerkt met friction polish.

groeten

Ronald
www.dehoutdraaierij.nl

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Gaaf !! Dat staat bij mij ook nog eens op het programma . Kan je misschien iets vertellen over de werkwijze en welk binnenwerk erin zit ?
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hé Rick,

De binnenwerkjes komen van craft supplies. http://www.craftsupplies.nl. Er staat geen merkje op maar ik heb er nog nooit 1 terug gekregen. De werkwijze is vrij simpel. Cilinder draaien, cilinder in chuck, gaten boren (eerst de grootste daarna de kleinere...) dan weer opspannen tussen de centres en de vorm eraan geven... Dezelfde werkwijze gebruik ik voor de draaiknop...

groetjes
Ronald
www.dehoutdraaierij.nl
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig! Hoe groot zijn ze, schat ik het goed zo tussen de 25 en 30 cm of moet ik straks een kleur krijgen :oops: . Ik neem aan dat ze niet allemaal voor eigen gebruik zijn, hoe verkoop je ze?

jaap
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Jaap,

De pepermolens zijn idd zo'n 30 cm. geen reden dus om een kleur te krijgen:). Ze zijn gedraaid voor een familie uit de gouden regen van oma... het was dus werk in opdracht van iemand die reageerde via mijn site...

groeten

Ronald
www.dehoutdraaierij.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.