Onlangs ben ik gevraagd om voor een bedrijf een aantal luxe pennendoosjes te maken met hun logo in het deksel.
Voor het doosje op zich heb ik massief essen gebruikt en voor het logo merantie.
Eerst heb ik het blokje hout aan alle kanten geschuurd. Vervolgens het logo in het blokje gefreesd.
Daarna de inlays van merantie uit laten frezen.

Lijmen en klemmen

Langs de zaagtafel het overtollige hout weghalen en weer schuren.
Daarna van het blokje hout 1 cm afzagen, de deksel met logo.
Toen had ik een probleem. Wat ga je gebruiken als scharnier? Ik vond het zonde om in dit strakke model een zichtbare scharnier te maken. In mijn beleving zou dat afbreuk doen aan dit pennendoosje. Bij baptist zag ik mooie inboorscharnieren, maar die waren te groot om te gebruiken en stevig aan de prijs. Heb uiteindelijk gekozen om het deksel weg te laten draaien ipv scharnieren.

Al met al ben ik tevreden met het resultaat

Jan.
Voor het doosje op zich heb ik massief essen gebruikt en voor het logo merantie.
Eerst heb ik het blokje hout aan alle kanten geschuurd. Vervolgens het logo in het blokje gefreesd.
Daarna de inlays van merantie uit laten frezen.

Lijmen en klemmen

Langs de zaagtafel het overtollige hout weghalen en weer schuren.
Daarna van het blokje hout 1 cm afzagen, de deksel met logo.
Toen had ik een probleem. Wat ga je gebruiken als scharnier? Ik vond het zonde om in dit strakke model een zichtbare scharnier te maken. In mijn beleving zou dat afbreuk doen aan dit pennendoosje. Bij baptist zag ik mooie inboorscharnieren, maar die waren te groot om te gebruiken en stevig aan de prijs. Heb uiteindelijk gekozen om het deksel weg te laten draaien ipv scharnieren.

Al met al ben ik tevreden met het resultaat

Jan.