Patroon frezen uit dik stuk hout

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Om patronen uit te frezen gebruik ik de freesbit hieronder en daarmee kan ik materiaal tot een dikte van 25mm verwerken.
Nu zou ik hetzelfde willen doen, maar het materiaal dat ik wil uitfrezen zou 45mm dik zijn, dus dan kan ik jammergenoeg deze freesbit niet gebruiken. Ik heb er al een hele zoektocht opzitten naar een gelijkaardige freesbit maar met een ondergeleider ipv een bovengeleider. Dan zou van één kant de freesbit met ondergeleider kunnen gebruiken om daarna van de andere kant de frees met bovengeleider te kunnen gebruiken.
Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand me in de juiste richting kan wijzen voor zo'n freesbit met een ondergeleider?

1613639386927.png
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Dus eigenlijk iets als dit denk ik of gelijkaardig, maar dan liefst dichtbij en betaalbaar
1613639972392.png
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Oh, niet perse eigenlijk. Ben heel tevreden van die spiraalbit met bovengeleider en had gehoopt iets gelijkaardigs te vinden
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.739
400
CMT bijvoorbeeld heeft freesbits met 2 snijvlakken die in een kleine hoek staan. Werkt ook al beter bij wisselende nerfrichtingen, en daar heb je ook meer keuze en een betere verkrijgbaarheid dan heel specifieke spiraalbits. In de VS spelen de fabrikanten meer in op de populaire bovenfreestafels, maar in Europa hinken ze een beetje achterop op dat vlak vind ik. Heb je bij Stehle al gekeken?
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
De kwaliteit van een spiraalbit is natuurlijk wel een heel stukje beter dan van een reguliere versie.....en zo'n compressie bit heeft 2 mooie randafwerkingen. Of dat nodig is is maar de vraag natuurlijk, maar ze zijn nooit goedkoop.

Een waarom dichtbij, freesbits kan je prima online bestellen waar ze het goedkoopst zijn.

Maar mocht je echt interesse hebben, ik heb nog exact dat model Whiteside bit liggen. Jaar geleden aangeschaft voor een project dat niet van de grond is gekomen en ik ben wat aan het downsizen.
 
Laatst bewerkt:

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
369
160
Eindhoven

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor jullie input. De CMT freesbits met snijvlakken onder een kleine hoek bestaan enkel met een bovengeleider, maar Stehle heeft er blijkbaar wel met een ondergeleider. Zal daar eens naar informeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.744
2.600
Gaanderen
Je kan ook hier kijken http://www.rvstools.nl/data/uploads/nwsbrf1501Frezen2pag2 web_6.jpg
Cata Bovenfrees RvS Tools versie 2019
Ik heb ze zelf allebei. Met bovenlager alleen in 6mm as. Toch ben ik ook op zoek naar betaalbare kopierfrezen in vol hm spiral cut. Ja die van whiteside heb ik al op het oog maar de prijs heb ik er nog niet voor over.
De 12 mm frezen van rvstools zijn trouwens wel aan de prijs. Verkrijgbaar bij veel ijzerhandels online o.a. bij baptist. Of ze alle modellen op voorraad hebben weet ik niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.