Past dit zaagblad op KAPEX 120?

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Met de KAPEX120 komt een 260mm blad. Ik ben opzoek naar een blad voor het zagen van laminaat producten. Deze ben ik van blij ben ecotools te kopen. Echter is de 260mm uitverkocht. Ze hebben wel de 255mm.
Kan iemand mij vertellen of deze gewoon te gebruiken is met de kapex?

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
389
165
Eindhoven
In het ergste geval zaagt hij niet diep genoeg en moet je een stukje dun plaatmateriaal onder je laminaat leggen.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.002
2.514
Klein-Brabant, Vlaanderen
de 260mm uitverkocht. Ze hebben wel de 255mm.
Kan iemand mij vertellen of deze gewoon te gebruiken is
kapex of niet maakt geen verschil
het zaagblad zal op zijn diepste/uiterste/verste stand 260 - 255 = 5 : 2 = 2,5 mm hoger staan
als je zaagblad van 260 mm op zijn eindstand zowel horizontaal als vertikaal meer dan 2,5 mm voorbij de hoek tussen de geleider en het werkblad komt, dan heb je geen pb
het zou mij verwonderen dat je die 2,5 mm niet hebt

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.926
1.103
Omgeving Eindhoven
Ik heb op mijn zaag een blad van 250 mm zitten ipv 255. Het hoekje, ongeveer zo groot als een luciferhoutje, wordt niet helemaal doorgezaagd. Ik los dat op door achter het hout, dus tegen de geleider, een dun plaatje te leggen. Afvalstukje mdf oid, dat gelijk ook dient als plaatje om splinteren tegen te gaan.

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
279
52
Zeewolde
Zelfde asgat is meer van belang. Ik had ook eens van die ecotools bladen gekocht. Die hebben een asgat van 30 met van die ringen erbij voor verschillende asgat diameters.

Dat was dan wel op mijn Festool invalzaag, maar het slipte allemaal door. Geen centimeter mee kunnen zagen.

Ik zaag laminaat gewoon met het originele festool zaagblad, en na de klus laten slijpen voor een tientje.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.