Parkside slijpmachine

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
MDF met polijstpasta heb ik nog gezien. Enkel MDF zal misschien iets helpen, maar echt slijpen of wetten heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vader heeft een vergelijkbare machine gehad als die van Parkside. Geweldig was het niet. Vlijmscherpe messen ga je er niet mee krijgen. Daar heb je ander gerief voor nodig: een goede werkbankslijper en materiaal om te wetten. Of varianten hier op.
 

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
MDF met polijstpasta heb ik nog gezien. Enkel MDF zal misschien iets helpen, maar echt slijpen of wetten heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vader heeft een vergelijkbare machine gehad als die van Parkside. Geweldig was het niet. Vlijmscherpe messen ga je er niet mee krijgen. Daar heb je ander gerief voor nodig: een goede werkbankslijper en materiaal om te wetten. Of varianten hier op.

Mijn verhaal was niet helemaal compleet. Ik bedoelde dat ik het sneldraaiende (3000 rpm) wiel wiel demonteren en vervangen voor MDF met daarop polijstpasta. Zoals in het filmpje. Zou dat werken en is deze werkbankslijpmachine hiervoor geschikt?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Het zal wel lukken, maar ideaal gaat het niet zijn. Ik zou geen nieuwe machine opofferen voor deze oplossing. Je hebt sowieso nog een bankslijper nodig voor het grove slijpwerk.
Een paar waterstenen of lederen strop met polijstpasta gaan de klus waarschijnlijk beter klaren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Slijpen en wetten zijn verschillende dingen. Wetten zal wel gaan. Je moet wel rekening houden met warmte ontwikkeling. Ik wet af op harde vilten schijven van Koch. Zij hebben. Ook speciaal pastas die een soort koelmiddel bevatten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.