Parallel guide systeem

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Kent/gebruikt iemand een parallel systeem zoals deze van banggood?

IMG_6357.png

Ik ga binnenkort een aantal kasten van multiplex maken en zo’n systeem ziet er wel handig uit. Ik ben dus opzoek naar mensen die zoiets ook gebruiken.

Wat is je ervaring? Werkt het inderdaad snel en handig?
 
Laatst bewerkt:

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik heb die set ook.
Het is de eerste keer even prutsen om 'm goed af te stellen, maar nadien op de geleiderail schuiven en klaar.
Ik laat het deel wat op de geleiderail schuift ook aan het 1e segment zitten daarom (en het geheel berg ik op in een lage systainer).

Ik krijg er goede resultaten mee, mooi parallel. Voor die prijs zeker geen miskoop, zeker als je vaker met plaatmateriaal werkt en vooral langere parallelle stroken zaagt.

Nog enkele video's (ook uitleg ivm afstellen/callibratie):



 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

michelb_ww

Actieve deelnemer
1 feb 2022
79
34
Waddinxveen
Ik heb een dergelijke set gehad, maar ook weer verkocht. Ik hoef niet heel vaak platen van dezelfde afmetingen af te zagen en daarnaast kom ik een heel eind met mijn geleiderail met hoekaanslag waar ik ook een profiel op kan zetten met mm verdeling en flipstop. Zoals deze.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik heb die set ook.
Het is de eerste keer even prutsen om 'm goed af te stellen, maar nadien op de geleiderail schuiven en klaar.
Ik laat het deel wat op de geleiderail schuift ook aan het 1e segment zitten daarom (en het geheel berg ik op in een lage systainer).

Ik krijg er goede resultaten mee, mooi parallel. Voor die prijs zeker geen miskoop, zeker als je vaker met plaatmateriaal werkt en vooral langere parallelle stroken zaagt.

Nog enkele video's (ook uitleg ivm afstellen/callibratie):



Ik heb deze inderdaad bekeken maar de beste ervaringen hoor ik het liefst van mensen op dit forum bv.
:)
 

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
Ik heb exact deze (voor zover ik kan zien op de foto’s).

Ben niet mega ervaren, dus wellicht zijn deze punten te verbeteren met beter gebruik:

Eerste keer even puzzelen met de maten. Vrij onduidelijk hoe je die moet aflezen (vond ik).

Daarna het werkt heel goed, maar wel alleen voor brede stukken, die veel herhaling vereisen. Zodra de stukken onder de geleider verdwijnen wordt het onbetrouwbaar(der).

ik gebruik nu niet heel vaak, want het instellen kost meer tijd dan gewoon zelf op 3 plekken een potlood streepje zetten. Wordt pas nuttig vanaf 4-5 (identieke) zaagsnedes.

Het in elkaar zetten van de geleiders is wel een werkje met verschillende maten inbussleutels. Soms trilt er een schroefje los (of draai ik ze niet goed vast).

Voor (lange) kasten is een lange lineaal wel onontbeerlijk :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.