(paddestoelen)eiken schaal

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.591
540
Steenbergen, Noord Brabant
Tijdens dat heen en weer verplaatsen van dat essen stamdeel waarover ik vertelde in m'n vorige draadje, kwam ik ook een fors broekstuk eik tegen. Een hoop ongedierte onder de schors die allen een goed heenkomen zochten toen ik de kettingzaag tevoorschijn haalde:LOL:. Ook dit stuk lag al enige tijd te wachten op verwerking.....zo lang dat er hier en daar al paddo's (nah ja, meer een soort elvenbankjes :unsure:) waren verschenen. Enfin, alle drie de gebarste uiteinden er af gezaagd en een platte kant op een zijkant gezaagd. Na weer de nodige leermomenten hier dan het resultaat. Ik vind hem wel spectaculair, 't is net een oude met de hand getekende landkaart.
Diameter is 29 cm, 11 cm hoog. Ook deze schaal met de hand geschuurd tot en met korrel 400 en afgewerkt met een aantal lagen druivenpit olie: klaar voor gebruik:cool:.
DSC_0141.jpg
DSC_0142.jpg
DSC_0144.jpg
En profil....
DSC_0145.jpg
En van bovenaf. Het is effe werk:eek:.....maar dan heb je ook wat;).
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Nette schaal en mooi afgewerkt. Was het hout wel droog genoeg om hem meteen af te werken, eik kan behoorlijk vervormen. De vorm is niet geheel mijn smaak maar over smaak gaan we het niet hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.