Paddestoel

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
29
58
Moergestel
Het project zelf is niet heel interessant... Ik zag wat vogelhuisjes in dezelfde vorm op internet en wilde er ook een proberen maar het uithollen was een beetje mislukt.
Ik ben vooral op zoek naar kritiek over de foto's. Ik probeer beter te worden in belichting en compositie.

Bijlagen

• Mushroom 2.jpg
    Mushroom 2.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 55
  • Mushroom.jpg
    Mushroom.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 54

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
29
58
Moergestel
Met de foto's is niets mis. Dit zijn voor mij een soort sfeer foto's, wel mooie foto's.
Bedankt. :) Maar ik vind het erg lastig om er een goede compositie van te maken. Had ook even op de photocritique reddit gepost voor tips maar kreeg niet veel reactie.

Alleen dat ik het hoofdproduct meer centraal moet plaatsen en de rest meer naar de achtergrond. Spiegel is leuk, maar leidt af van het product dat ik eigenlijk wil laten zien. (Heb ik er tot nu toe uit gehaald als tips)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.188
3.912
Gaanderen
Al s het om foto's gaat voor de verkoop op een site is het een heel ander verhaal. Dan mag de omgeving niet afleiden van het product. Product fotografie is een apart vak. Vroeger (2007) ben ik er mee bezig geweest voor onze website. Wij fotografeerde in een witte box, zo bleef alleen het product over. Er moesten zeker 30000 producten in. Meeste foto's kwamen van leveranciers. Zou ik gedraaide voorwerpen moeten fotograferen zou ik geen witte achtergrond nemen. Wat dan wel? Daar zou ik goed over moeten nadenken maar dat is voor jou.

• Leuk
Waarderingen: BramW

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
29
58
Moergestel
Al s het om foto's gaat voor de verkoop op een site is het een heel ander verhaal. Dan mag de omgeving niet afleiden van het product. Product fotografie is een apart vak. Vroeger (2007) ben ik er mee bezig geweest voor onze website. Wij fotografeerde in een witte box, zo bleef alleen het product over. Er moesten zeker 30000 producten in. Meeste foto's kwamen van leveranciers. Zou ik gedraaide voorwerpen moeten fotograferen zou ik geen witte achtergrond nemen. Wat dan wel? Daar zou ik goed over moeten nadenken maar dat is voor jou.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ben een beetje aan het experimenteren met productfoto's en artistieke foto’s. Deze foto’s zijn op dit moment allemaal voor de lol, maar ik hoop wel ooit ook wat zelfbedachte producten op internet te verkopen. Misschien dat ik er nu onbewust een beetje tussenin ben gaan zitten. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden en nadenken over leuke, complementerende achtergrondjes.

Bedankt voor de reactie!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.