Pégas Spiral figuurzaagjes plaatsen

JanMaarten

Nieuw lid
14 jan 2020
15
0
Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een Proxxon DS 460 figuurzaagmachine. Nu wil ik graag met 360 graden figuurzaagjes werken. Vandaag kocht ik daarvoor Pegas Spiral figuurzaagjes. Het lukt mij echter niet om deze zaagjes in de klemmen te plaatsen. De zaagjes zijn namelijk tot en met de uiteinden getordeerd. Zijn er mensen die hier ervaringen / oplossingen hebben ? Ik hoor het graag.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een Proxxon DS 460 figuurzaagmachine. Nu wil ik graag met 360 graden figuurzaagjes werken. Vandaag kocht ik daarvoor Pegas Spiral figuurzaagjes. Het lukt mij echter niet om deze zaagjes in de klemmen te plaatsen. De zaagjes zijn namelijk tot en met de uiteinden getordeerd. Zijn er mensen die hier ervaringen / oplossingen hebben ? Ik hoor het graag.
deze moet je hebben volgens hun site
NO 28 747 130 x 1.2mm 12 pieces
 
Laatst bewerkt:

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
63
Beverwijk. Noord Holland
Niqua verkoopt spiral saw zaagblaadjes met platte uiteinden.


Je kunt ook de uiteinden van gewone spiraalzaagjes plat slaan op een aanbeeldje van bv je bankschroef. (tip van ergens uit het internet!).
Heb dat eens geprobeerd bij een testsetje zaagjes, en dat lukte.
 
Laatst bewerkt:

JanMaarten

Nieuw lid
14 jan 2020
15
0
Quatorze, jij ook bedankt. Ik heb de beide uiteinden in dezelfde richting plat kunnen slaan en nu past het toch ! Fijne tip 👍
 

scrollsawforlife

Nieuw lid
27 dec 2023
1
0
Vries
Niqua verkoopt spiral saw zaagblaadjes met platte uiteinden.


Je kunt ook de uiteinden van gewone spiraalzaagjes plat slaan op een aanbeeldje van bv je bankschroef. (tip van ergens uit het internet!).
Heb dat eens geprobeerd bij een testsetje zaagjes, en dat lukte.
Passen deze misschien ook in een Hegner Multicut Quick figuurzaagmachine?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.