Overkapping van Douglas

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Ha allen,

Ik wil later deze week gaan beginnen met een overkapping/uitbouw tegen de achtergevel van het huis aan. Nu heeft Superkees mij eerder geholpen, waarvoor dank, echter heb ik e.e.a. aangepast en heeft hij op dit moment geen tijd om mee te kijken. Hoop dat er iemand op het forum even mee kan kijken :).

Dit zijn de aangepaste gegevens en de tekening. Er is aan de voorkant een paal bijgekomen echter aan de achterzijde zit deze extra paal er niet.

Afmetingen zoals nu getekend en leverbaar is in Douglas (alle afmetingen zijn veranderd en van Red class wood naar Douglas overgestapt):
-Ringbalken kopmaat 75x200
-Gordingen 50x150
-Staanders 150x150
Bevestiging van gordingen aan de palen met Tellerkopschroeven AR 8.0x140mm
Bevestigingen van de gordingen op de ringbalken met Tellerkopschroeven AR 8.0x260mm
Dakopbouw van onder naar boven (onveranderd):
-Vellingdelen 18mm dik
-PIR isolatie 60mm of 80mm
-EPDM
-2 dakramen (totaal circa 90kg)
-4 zonnepanelen (totaal circa 200kg)

Vragen:
- Waar moet ik aan de achterzijde de schuine lasverbinding in de ringbalk maken?
- Ik zit nog te twijfelen of ik aan de voorzijde een schuine lasverbinding maak of dat ik de ringbalk 75mm op de paal laat rusten. de doorbuiging is minder dan achter dus m.i. ook de kier tussen de balken op de paal. Of zie ik dit verkeerd? Daarnaast is een schuine lasverbinding wel fraaier.
- Als jullie nog andere tips hebben deze zijn van harte welkom :D.

1656508895060.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.