Overkapping tegen garage

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Ik ben momenteel zelf een stukje terras aan het uitbreiden maar na het uitgraven van 6m3 Aarde vol boomwortels zou ik waarschijnlijk kiezen voor een minigraver en een betonpomp. (moet door de garage heen)

De bekisting maken is nog wel te overzien.

Ook schrik ik een beetje van de kosten van een grondcontainer. Ik zal nog eens de excel sheet nalopen en kijken wat het verschil is tussen een houten en een betonnen vloer.

Vwb de aanbouw aan de garage neig ik idd naar de optie van staanders strak tegen de garage en evt naden opvullen met pur of zo.

Grondcontainers zijn enorm duur momenteel inderdaad. Dat komt o.a. door PFAS in de grond en de kosten voor het schoonmaken van de grond. Dit wordt allemaal keurig doorgerekend. Als je er niet om denkt moet je ook eerst nog een bodemonderzoek laten doen voordat ze het voor je willen afvoeren, als het te veel grond is.

Staanders kun je eventueel ook voorzien van een enkele of dubbele strook compriband voordat je deze langs de garage plaatst. Deze blijft altijd flexibel en vult de kier mooi. Aan de binnenkant kun je 'm dan afkitten. De buitenkant laat je open zodat het goed kan ventileren.
 

Stryx

Actieve deelnemer
26 apr 2018
69
32
Eindhoven (Acht)
Staanders kun je eventueel ook voorzien van een enkele of dubbele strook compriband voordat je deze langs de garage plaatst. Deze blijft altijd flexibel en vult de kier mooi. Aan de binnenkant kun je 'm dan afkitten. De buitenkant laat je open zodat het goed kan ventileren.
Compriband. Goeie tip! Daar had ik nog niet aan gedacht.
 

Stryx

Actieve deelnemer
26 apr 2018
69
32
Eindhoven (Acht)
Vloertje geëgaliseerd en geverfd. Spullekes erin en eindelijk klaar. Deze week vooral bezig geweest met het fixen van alles eromheen in de tuin.

Logistiek moet ik nog eea verbeteren merk ik maar het is een heerlijke ruimte.
 

Bijlagen

  • 48E1BA6B-B5E3-4282-8675-02DD76FDED5E.jpeg
    48E1BA6B-B5E3-4282-8675-02DD76FDED5E.jpeg
    120,1 KB · Weergaven: 55
  • 809A975C-6200-4098-A206-BAA82FB4B38F.jpeg
    809A975C-6200-4098-A206-BAA82FB4B38F.jpeg
    101,2 KB · Weergaven: 55

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.