Overdekte buitenwerkbank

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Hoi houtbewerkers!

Ik woon in de stad, en hoewel ik een voor stadsbegrippen best tuintje heb, is de schuur helaas ongeveer 3m2, natuurlijk volgestouwd met spullen. Ik ben de tuin grondig aan het aanpakken, en het lijkt me mooi om tegen het huis van de buren naast het schuurtje een propere werkbank te maken.

Deze werkbank, en eventuele gereedschappen en materialen wil ik beschermen tegen de elementen, dus heb ik het idee opgevat om het geheel te beschermen met een opklapdeur.

Hier een schets van het zijaanzicht:

opklapdeur.png

In deze tekening is het roodbruine de muur van de buurman (verwarmd in de winter ;)), en het bruine de werkbank. Het zwarte is de dakconstructie, deze bestaat uit een vast deel dat met de muur verbonden is, en het opklapgedeelte, dat middels een scharnier omhoog kan klappen om de werkbank te tonen.

Ik weet nog niet of het heel veel sense maakt. Zoals ik het in gedachten heb wordt het opklapgedeelte best zwaar, dus dat moeten zware scharnieren zijn, misschien met een veer om het wat gemakkelijker open te krijgen. Hoe de zijkant geconstrueerd moet worden heb ik ook nog niet helemaal bedacht, maar ik dacht ik gooi het alvast in de groep, misschien dat jullie al wat ideeen hebben.

Iemand zoiets ooit geprobeerd of gezien?

Groeten,
Tinco
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik ben blij dat ik niet je buurman ben.....
Denk even na voordat je dit gaat doen. alle bewerkingen op die werkbank gaan door dreunen in het huis van de buurman.
Het lijkt mij handiger en buurvriendelijker om iets verrijdbaars te maken op zware geremde wielen.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Door de grote en vele temperatuurschommelingen heb je elke keer condensvorming op de gereedschappen. Dat zou zonde zijn...

Verder wel een leuk bedacht idee eerlijk gezegd. Hou daar wel van.
Misschien je schuurtje isoleren/verwarmen (met een goedkoop ventilatorkacheltje?) en dan inpikken? Spullen uit ut schuurtje overheven naar een vergelijkbare buitenkast?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Wat wil je daarin kwijt?
Alles met electriciteit zou ik al niet aan beginnen, met het oog op vocht en roest. Iets verrijdbaars of demonteerbaar lijkt me een betere optie.
Hoeveel ruimte kun je winnen door de schuur anders in te delen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.