Over prijsstelling en verwachting van de klant

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.795
950
Leeuwarden
Op Linked In viel me dit bericht op, interssant voor onze ondernemers om kennis van te nemen.

Fons

 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.225
1.986
Klein-Brabant, Vlaanderen
is dat dan een soort hoax die ik beter kam wissen?
het blijft grappig om dergelijke tekst hier af & toe op te zien duiken
heb hem deze maal gekopieerd
dit is uiterst treffend over hoe bepaalde klanten een opdracht die ze uitgeven, bekijken

ik vat sommige ervaringen samen
1) bij de start van de bespreking van de klus legt de klant het met handen en voeten uit
'Je doet het zo & zo. Dat kan toch ni moeilijk zijn ! '
2) tegelijk denk ik (bij mezelf) 'Wel, als je het zo goed weet uit te leggen, waarom begin je er dan ni zelf aan ?'
3) een tijd later laat de klant zich ontglippen 'We zullen doen alsof we iets van jouw uitleg & aanpak begrijpen'

een uitspraak van mijn leraar-tegelzetter van een heel tijdje geleden
'Je komt binnen & de klant kent er niets van. Wanneer je buiten gaat, weten ze het beter dan jou !'

@Athanor
kreeg je die tekst in je persoonlijke linkedin, beschouw die dan als ongewenst
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
460
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Hier ook het zelfde probleem, klant vraagt om een bij de veranda passend kattenhuis voor 2 katten, je maakt een tekeningetje en ze zijn laaiend enthousiast, je rekent de prjs van het hout uit en ze schreeuwen gelijk,, veel te duur".... En je hoort nooit weer wat!
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.