Heb na weken bezig te zijn geweest met het maken van een trap en onlangs het renoveren van de keuken, waarin ik tegelijkertijd ook alle keuken apparatuur vervangen heb, weer de tijd heb gevonden voor mijn draaiwerk.
Had nog een leuk stuk esdoorn liggen, precies goed voor een ovale schaal.
Dus gisteren het ovale draaiapparaat op mijn draaibank gemonteerd, en aan de slag gegaan.
Esdoorn is erg leuk hout om te draaien, vandaar ook de keuze om er een ovale schaal van te maken.
De bijgaande foto's laten wat zien van het proces, ook van het bewerken van de bodem, en toont de schaal recht afgenomen van het apparaat.
De asafmetingen zijn 180x150mm, ingestelde excentriciteit 15mm, de hoogte is 50mm.
Moet nog gelakt worden met decoratieve acryllak.
Alvast bedankt voor het kijken.
Ad
Attached files

Had nog een leuk stuk esdoorn liggen, precies goed voor een ovale schaal.
Dus gisteren het ovale draaiapparaat op mijn draaibank gemonteerd, en aan de slag gegaan.
Esdoorn is erg leuk hout om te draaien, vandaar ook de keuze om er een ovale schaal van te maken.
De bijgaande foto's laten wat zien van het proces, ook van het bewerken van de bodem, en toont de schaal recht afgenomen van het apparaat.
De asafmetingen zijn 180x150mm, ingestelde excentriciteit 15mm, de hoogte is 50mm.
Moet nog gelakt worden met decoratieve acryllak.
Alvast bedankt voor het kijken.
Ad
Attached files