Oude IPE terrasplanken gebruiken voor bed van te maken?

Niek1978

Nieuw lid
21 aug 2014
15
0
Belgium
Beste houtfrutsers,

iemand ervaring met het verlijmen van Ipé tot kleine pannelen voor bed van te maken
Ik heb hier al jaren een oud terras opgeslagen liggen en de tijd is rijp om er eens iets mee te doen.
Planken worden allemaal nog geschaafd, en ja, ik kijk uit voor de achtergebleven steentjes en afgebroken schroeven.

Voetenbord zou ongeveer 160*40 cm worden, hoofdbord 160*60cm en de zijplanken 200*28
De poten zou ik maken uit de onderregels van het terras.

Planken zijn na zagen en schaven 8*2,5 cm

Als men tekening af is zal ik ze ook nog wel posten.

Mvg Niek
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Ik heb zelf nooit met ipe gewerkt maar de ervaringen die ik hier op het forum lees zijn niet positief, schijnt moeizaam mee te werken te zijn. Nerf die niet altijd in dezelfde richting loopt en keihard.
Succes!
 

Niek1978

Nieuw lid
21 aug 2014
15
0
Belgium
Verwerking niet te klagen. Stofafzuiging ok en werk met mondmasker FFP3. ( de rest van mijn voorraad heb ik weggegeven aan de zorg destijds)
Niemand ervaring met het verlijmen, welke lijm te gebruiken?
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik gebruik gewoon de D2 lijm. Tot nu toe geen problemen terwijl op een 55 ponds longbouw iedere week enorme krachten los gelaten worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.