OSB platen als werkplaatsvloer

Remco1980

Actieve deelnemer
1 jan 2016
60
0
@ techcom: idd het zogenaamde "afpappen".


Men doet dit tegenwoordig niet vaak meer.De meeste vloersmeerders vlinderen de vloer vlak na de tijd.
Hierdoor trek je het vocht en de portland enigszins omhoog en verhard de vloer mooi egaal en hard.
De droogtijd van een cementdekvloer is 1 centimeter per week.Dus als je een vloer van 4,5 cm dik hebt dan is de droogtijd globaal gezien 4,5 week.
Ik zou de vloer ook in de epoxy coating doen.Niet de epoxygrit versie.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Ik zou de vloer ook in de epoxy coating doen.Niet de epoxygrit versie.

Ik wil graag een epoxy coating op de vloer maar dit zou 2000,- kosten volgens de huidige eigenaar. Dit bedrag heb ik er niet voor over als die machine ook op de zandcement vloer kan staan en verreden kan worden en dat ik er OSB platen eromheen leg om op te lopen.

En omdat ik 0 ervaring heb met epoxy coating kan iedereen me wat wijs maken over de kosten. volgens webshops waar ik epoxy kan kopen spreken ze over 1 keer impregneren en dan 3 lagen epoxy (materiaal en gereedschap kosten 750,- en een heuuuulaboel werk). Of is dat overdreven en is één laag zonder impregneren ook voldoende?
 

Remco1980

Actieve deelnemer
1 jan 2016
60
0
Impregneren ontkom je niet aan.Immers de cementdekvloer is erg open en zuigt enorm op.Impregneer je je vloer niet dan zuigt t de eerste laag epoxy gelijk op en heb je dr niks aan.Ik kan niet beoordelen of 1 laag epoxy genoeg is,dit is ook afhankelijk van t product.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.