Oriëntatie sluitkleppen

SanderKl

Nieuw lid
26 jun 2018
19
2
37
HECHTEL-EKSEL
Hallo allemaal,

Hopelijk staat mijn vraag hier op de juiste plaats…
Ik ben bezig met het upgraden van mijn stofafzuiging met een cycloon en een (spiro)buizen netwerk. Ik kocht ook enkele sluitkleppen en heb deze geïnstalleerd. Nu vraag ik me af of ik ze in de juiste oriëntatie heb geplaatst… ik dacht ze te installeren zodat de stelschroef en de richting van de zuiger draait, omdat je dan de klep op die manier tegen de behuizing aan duwt en dit lijkt mij het minste kans op lekkage te geven. Echter zitten aan de andere kant 1 gaatjes die volgens mij dienen om ophopend stof tegen te gaan. Deze zitten nu aan de bovenkant, dat lijkt me ook niet handig, langs deze gaatjes kan volgens mij ook lucht ontsnappen nu. Als ik ze omdraai, kan er dan volgens mij weer lucht ontsnappen langs de voorzijde, biven de klep. Op filmpjes (van oa Benchworks) zie ik ook dat sommigen hem omgekeerd installeren. Op de site van een bekend merk van stofafzuigingen zie ik dan weer dat mijn oriëntatie zou kloppen. Kan iemand me vertellen wat de beste manier is? Alvast bedankt! Sander
 

Bijlagen

  • IMG_5268.jpeg
    IMG_5268.jpeg
    30,5 KB · Weergaven: 22
  • IMG_5261.jpeg
    IMG_5261.jpeg
    144,5 KB · Weergaven: 21
  • IMG_5260.jpeg
    IMG_5260.jpeg
    122,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_5259.jpeg
    IMG_5259.jpeg
    147,2 KB · Weergaven: 22

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
548
130
Volgens mij maakt dit voor deze schuifafsluiters niet zo veel uit.
Zie wel dat je hier een korte uitvoering hebt waarbij de schuif niet doorloopt.
In de openstand kan er steeds een beetje stof in de ruimte voor de schuif komen waardoor die op termijn of zwaarder gaat lopen of niet helemaal meer afsluit.
De lange versie, zie foto, heeft daar minder last van.
 

Bijlagen

  • IMG_0489.png
    IMG_0489.png
    110,6 KB · Weergaven: 6

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Het is een zuigbuis. Er ontsnapt geen lucht, je zuigt (een heel klein beetje) valse lucht aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.