Hallo BAN,
Zijn inderdaad lastige keuzes in een oerwoud van mogelijkheden. Een paar ervaringen/overwegingen kan ik wel met je delen:
- de zaaglinealen, in mijn geval van Festool, werken perfect om grote platen snel op te delen in kleinere delen. De nauwkeurigheid is redelijk goed, maar bijvoorbeeld legplanken zagen is toch handiger met een zaagtafel.
- de linealen gebruik ik bij voorkeur voor het eerste zaagwerk, waarnaar ik de panelen exact op maat zaag met een zaagtafel.
- als je moet kiezen, zou ik kiezen voor een zaagtafel: meer mogelijkheden (bijvoorbeeld pennen zagen, afkorten, verdekt zagen, etc.
- momenteel gebruik ik met veel plezier een Festool CS 70 set (ja, vanwege oa. de systeemgedachte ben ik overgeschakeld op dit merk, duur, maar erg goed, mooi en nauwkeurig) De CS 70 ga ik begin volgend jaar verkopen (de complete set), maar eerst moet mijn nieuwe Hammer binnen zijn..

, maar deze is overigens duurder als jouw budget..
- als alternatief van de t-tracks is een goede roltafel ook erg praktisch. Koop wel een exemplaar wat stabiel en nastelbaar is. Het is natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen, maar mijn voorkeur gaat sterk uit naar een roltafel.
- Let ook op de zijgeleider, is deze stabiel, goed instelbaar, en gemakkelijk in te stellen?
- wil je de tafel vast ergens neerzetten, of moet deze mobiel zijn?
- tot welke breedte wil je gaan zagen?
- is een combisysteem een optie (of stationair, of met bijvoorbeeld het Festool CMS / Basis systeeem)
- als het financieel haalbaar is, kijk dan niet op de laatste 50 euro, ik heb ervaren dat goedkoop héél vaak toch duurkoop is: het past niet helemaal, werkt niet lekker, geen accessoires voor te verkrijgen, etc
Zo dat was het voorlopig. Succes!
gr, Wim