Ik ben helemaal nieuw in de freeswereld, maar heb wel ervaring met verschillende lasermachines.
Nu ben ik op zoek naar een (portaal)frees.
Nu heb ik een machine gezien die heel betaalbaar is maar die gebruikt voor de Y-as een riem.
Is dat krachtig genoeg? Bij mijn laser werkt dat prima en heel nauwkeurig, maar ik kan me voorstellen dat MDF frezen er meer krachten komen kijken.
Wat ik er mee wil doen: 8mm breede sleuf frezen, welke 5 a 6 mm diep is. De diepte hoeft wat mij betreft niet in eens gehaald te worden.
2 of 3 keer is ook prima..geen haast.
Ook zou ik de contouren willen uitfrezen, maar dat mag best wat langer duren.
Materiaal is MDF en Acrylaat (gegoten plexiglas).
Wat zijn jullie ideeen erover?
Of zijn er andere machines die zouden kunnen voldoen?
Ideaal zou het werkgebied minstens 60x60cm moeten zijn
Zoals als gezegd ben ik helemaal nieuw, dus wellicht ben ik nog belangrijke info vergeten te vermelden
Nu ben ik op zoek naar een (portaal)frees.
Nu heb ik een machine gezien die heel betaalbaar is maar die gebruikt voor de Y-as een riem.
Is dat krachtig genoeg? Bij mijn laser werkt dat prima en heel nauwkeurig, maar ik kan me voorstellen dat MDF frezen er meer krachten komen kijken.
Wat ik er mee wil doen: 8mm breede sleuf frezen, welke 5 a 6 mm diep is. De diepte hoeft wat mij betreft niet in eens gehaald te worden.
2 of 3 keer is ook prima..geen haast.
Ook zou ik de contouren willen uitfrezen, maar dat mag best wat langer duren.
Materiaal is MDF en Acrylaat (gegoten plexiglas).
Wat zijn jullie ideeen erover?
Of zijn er andere machines die zouden kunnen voldoen?
Ideaal zou het werkgebied minstens 60x60cm moeten zijn
Zoals als gezegd ben ik helemaal nieuw, dus wellicht ben ik nog belangrijke info vergeten te vermelden