Opslag

Terrantal

Nieuw lid
26 feb 2026
1
1
Delft
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post hier al lees ik inmiddels een tijdje mee. Ik ben een beetje dom geweest en hoop op wat degelijk advies. Ik ben een beginnend hobbyist als meubelmaker. Ik heb de luxe dat mijn nieuwbouwwoning net is opgeleverd en daarnaast genoeg ruimte is voor een mooie werkplaats (al wil mijn partner onze fietsen er ook in kunnen zetten). Met de bouw daarvan is een aannemer nu bezig. In mijn enthousiasme vond ik een mooie partij eikenhout op een veiling van Troostwijk (hoop ik, geen idee eigenlijk) en ik won die veiling nog per ongeluk ook. Nu moet ik volgende week vrijdag bijna een kuub schaaldelen ophalen van Amerikaans Eiken, naar huis vervoeren en opslaan in een tuin die eigenlijk nog een modderpoel is. De aannemer levert het bouwwerk voor de werkplaats pas half april op. Oeps.

Ik neig ernaar wat pallets ergens in de tuin te leggen, het hout daar neer te leggen met latten ertussen en twee golfplaten met stoeptegels erop. Ik weet alleen niet of ik banger ben voor de reactie van mijn partner of voor het verpesten van iets wat wellicht mooi hout had kunnen zijn.

Alle advies is welkom.

• Haha
Waarderingen: Rdl

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.445
797
Noord-Veluwe / Skåne
Als je ze buiten gaat opslaan, dan is een zeiltje geen goed idee. De kans is groot dat je met dit vochtige weer schimmel gaat krijgen. Wat platen erop die de regen van je hout houden is inderdaad beter. Je wilt dat de wind er doorheen kan blijven waaien.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en Athanor

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
272
73
Amsterdam
Je partner lief aankijken, doos bonbons en bloemen voor haar kopen en tegen haar zeggen dat het toch echt niet anders kan dan het eiken achter de bank te leggen.

• Leuk
Waarderingen: BraveHendrik

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.417
893
‘s-Hertogenbosch
Als je ze buiten gaat opslaan, dan is een zeiltje geen goed idee. De kans is groot dat je met dit vochtige weer schimmel gaat krijgen. Wat platen erop die de regen van je hout houden is inderdaad beter. Je wilt dat de wind er doorheen kan blijven waaien.
Of eerst een zeiltje op de grond en daar je pallets op om uitdampend vocht uit de grond te remmen en platen op afschot ruim erover heen leggen zodat het eronder kan waaien. Let op dat het geen oude golfplaten zijn die je van een ander krijgt…….🤔

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.