Oppottafel van Douglas

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Mijn vrouw is gek op de tuin dus er moest een oppottafel komen.
Veel voorbeelden gezien op het internet maar qua onderstel was ik nog niet gecharmeerd van de kwaliteit en het uiterlijk.
Via MP een RVS top gevonden (oud keukenblad) met een spoelbak, plantjes moeten weken voordat je ze mag poten.
Op basis van de maat van het blad een onderstel uitgetekend en berekend.
Bij mijn houthandel in Bodegraven een partij Douglas opgehaald, groot blik transparante beits en een assortiment schroeven.
Beslag via internet besteld. Wat je niet ziet is de afvoer van de spoelbak. Die loopt zo de de Hedera in.
Ik hou niet van zichtbare schroeven in de poten dus alles is uitgekapt zodat je de verbindingen niet ziet. het is even werk maar het oogt dan ook veel strakker.

Het resultaat:
IMG_20200610_153851.jpg

IMG_20200610_153827.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Eenn hele mooie! Maar ik zou er inderdaad maar snel een barbeque opzetten en het als buitenkeuken bombarderen! ;)

Of je maakt er nog een hoek aan, zodat je vrouw het ook nog als oppot tafel kan gebruiken.
 

ArjandJ

Actieve deelnemer
3 jun 2020
37
27
Alkmaar
Mooie tafel Reinier. Net zoals men al zegt; dit zou ook een prachtige buitenkeuken kunnen zijn.
En laat ik die nou net willen maken ;-)
Wat voor Douglas planken heb hiervoor gebruikt? Gewoon 'tuinplanken' of met velling en groef?

Arjan
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ziet er fraai uit! Dat is chiq plantjes oppotten. Wel een vraag over de deurtjes, hoe heb je die verbindingen gemaakt? Het lijkt geschroefd. Ben je niet bang dat die delen gaan uitzetten en scheuren/klemmen?
 
Laatst bewerkt:

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Fraaie tafel, ook mooie kwaliteit Douglas. Daar heb ik laatst minder goede ervaringen mee gehad, bij houthandel hout besteld voor een tuinbank, maar het zat vol scheuren en butsen en lelijke noesten, uiteindelijk bij de bouwmarkt (of all places) beter hout gekocht....
Maar deze is mooi!
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Knappe oppottafel...en als ie niet als oppot tafel wordt gebruikt, promoveer je ‘m tot buitenkeuken:cool:
Nou, dit was ook eigenlijk een proefmodel om straks een nog mooiere buitenkeuken te kunnen maken :)
Maar die blijft dan wel mooi onder de overkapping staan.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ziet er fraai uit! Dat is chiq plantjes oppotten. Wel een vraag over de deurtjes, hoe heb je die verbindingen gemaakt? Het lijkt geschroefd. Ben je niet bang dat die delen gaan uitzetten en scheuren/klemmen?

Er zitten latten achter die geschroefd zijn. Uit voorzorg 4 latten genomen en een volledig scharnier op de voorkant.
Hopelijk blijft het in vorm. de tijd zal het leren.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Fraaie tafel, ook mooie kwaliteit Douglas. Daar heb ik laatst minder goede ervaringen mee gehad, bij houthandel hout besteld voor een tuinbank, maar het zat vol scheuren en butsen en lelijke noesten, uiteindelijk bij de bouwmarkt (of all places) beter hout gekocht....
Maar deze is mooi!

Voordeel van mijn houthandel dat ik daar ter plekke kan uitzoeken uit de stapel.
Ik kom er wel vaker maar ze zijn er zowiezo niet echt moeilijk.
Grasduin er ook vaak in de B-keus stapel, en daar wordt ik ook wel gematst.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Mooie tafel Reinier. Net zoals men al zegt; dit zou ook een prachtige buitenkeuken kunnen zijn.
En laat ik die nou net willen maken ;-)
Wat voor Douglas planken heb hiervoor gebruikt? Gewoon 'tuinplanken' of met velling en groef?

Arjan
Gewone tuinplanken. Wel de meest rechte exemplaren uitgezocht uit de stapel, al geeft dat geen garantie of het zo blijft in weer en wind.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.