Oplegging brug

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
858
216
Oss
Wist niet dat ik het nog had.
Kwam nog stukje hardpapier tegen 20 mm dik. Gegoten spul beetje duur maar harder dan plastic. Maar zal trucje ook zeker doen

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.999
1.299
‘s-Hertogenbosch
Brug ophangen aan kettingen aan de voorste palen die verder uit elkaar staan , misschien een oplossing , dan zweeft de brug eigenlijk boven de kade ( oplegging) en de voor/achter beweging en de in de kade richting en omhoog/omlaag beweging wordt opgevangen 🤔denk ik

Groetjes John

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.602
477
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Leuk idee John maar ik ben bang dat ik dan een probleem met krakende kettingen ga krijgen, het zit intussen al 16 jaar op deze manier en buiten het piepen van staal op staal had ik nergens problemen mee.
Ik ga zeker volgend jaar weer een controle slag doen, ik denk zo rond e 6 maanden.

knotwilg

Oud hout
17 apr 2011
2.506
1.270
Enschede
ingoogni.nl
Een rol, denk aan zoiets als van een rollenbaan maar dan steviger, aan de wal, je brug van een glijplaat, delrin oid voorzien? Rol vangt de deinig op, de glijplaat de zijwaardse bewegingen (van de rol uit gezien).

Kun je iets dergelijks niet ook met lineaire geleiders en kogellagers kunnen bouwen? Plaatje ter illustratie. Ik weet niet of er iets dergelijks voor buitentoepassing bestaat. Het lijkt me wel maakbaar.

550x476.jpg

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.476
473
Goeree-Overflakkee
Ik moest even terugkijken wat je bedoeld met drie richtingen. Dat is dus vanwege de speling bij de meerpalen. Aangezien dat gaat over een paar cm, lijkt me de hoogtebeweging van het water het belangrijkst. Ik denk dat (stevige) wielen zijdelings voldoende meebewegen. Glijdend, bv. met een stalen plaat eronder.

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.602
477
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Alles wat je met staal op staal gaat doen gaat uiteindelijk piepen, tenzij je het smeert, zodra het moet glijden gaat het geluid genereren ook als je wiel geforceerd opzij laat schuiven dan gaat dat geluid maken.
Daarnaast alles wat ik aan hoogte nodig heb om wiel of welke geavandceerde constructie dan ook die heeft een hoogte die waardoor ik de onderconstructie zal moet aanpassen,
Op de eerste foto is te zien dat de staande balken direct, met de hoelijnen ertussen, nu met de kunstof, net een optrede zijn die van de juiste hoogte is, ik kan daar dus niet simpel een wiel tussen plaatsen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.