Opknappertje

Roel22

Post veel
27 feb 2017
946
323
Prov. Groningen
Laatst een hopeloos verwaarloost heggenschaartje bij iemand mee vandaan genomen.
Deze kon wel wat aandacht gebruiken.
De handvatten waren helemaal opgepeuzeld dus daar moesten een stel nieuwe voor gedraaid worden.
De metalen ringen zijn vervangen door messing busjes en er moest een nieuw boutje, kartelring en vleugelmoer in.
Tot mijn grote vreugde nog gewoon voorradig bij de ijzerhandel.
Leuk om te zien hoe zo'n schaartje weer een tweede kans krijgt.
Je kunt het immers maar één keer weggooien... ;)
DSCF4614.JPG
DSCF4677.JPG
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Laatst een hopeloos verwaarloost heggenschaartje bij iemand mee vandaan genomen.
Deze kon wel wat aandacht gebruiken.
De handvatten waren helemaal opgepeuzeld dus daar moesten een stel nieuwe voor gedraaid worden.
De metalen ringen zijn vervangen door messing busjes en er moest een nieuw boutje, kartelring en vleugelmoer in.
Tot mijn grote vreugde nog gewoon voorradig bij de ijzerhandel.
Leuk om te zien hoe zo'n schaartje weer een tweede kans krijgt.
Je kunt het immers maar één keer weggooien... ;)
Bekijk bijlage 126699
Bekijk bijlage 126700
Mooi werk, ik heb al een tijd eenzelfde klus liggen, schaar bij mijn ouders meegenomen omdat deze in soortgelijke conditie verkeerde. Bovenstaand is een mooie motivatie om dit maar snel eens op te pakken!
Welke hout heb je gebruikt voor de nieuwe handvatten?
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
946
323
Prov. Groningen
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee welke houtsoort. Ik heb gewoon iets uit de bak met resthout getrokken wat er een beetje acceptabel uit zag. Maar er is nog meer van dus ik zal eens zien of ik er iets zinnigs over kan vertellen.
 
  • Haha
Waarderingen: rmenkveld

Roel22

Post veel
27 feb 2017
946
323
Prov. Groningen
Een heg?! Als ik met dit schaartje al onze heggen moet knippen doe ik het jaar rond niets anders meer...:)
Dat doe ik dus met de benzineschaar. Deze gaat terug naar de eigenaar. Samen met de oude blokschaaf die ik heb opgeknapt. Is volgens mij geen slechte ruil voor twee joekels van staartbankschroeven die ik daar nog weg mag halen. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: rmenkveld

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.226
2.644
Je kan nog kijken naar een klepelmaaier. Daar doen ze in onze gemeente de heggen mee. Oude staartbankschroeven zijn vooral voor metaalbewerking, maar lijkt me een goede prijs. Voordeel van zo'n bankschroef is , dat je hem tegen een poot van je werkbank monteert, zodat de slinger niet in de weg zit, als je een la onder je werkbank hebt.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Een heg?! Als ik met dit schaartje al onze heggen moet knippen doe ik het jaar rond niets anders meer...:)
Dat doe ik dus met de benzineschaar. Deze gaat terug naar de eigenaar. Samen met de oude blokschaaf die ik heb opgeknapt. Is volgens mij geen slechte ruil voor twee joekels van staartbankschroeven die ik daar nog weg mag halen. ;)
Indien je de tweede staarbankschroef niet gaat gebruiken, dan heb ik misschien wel interesse om er een over te nemen?
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
946
323
Prov. Groningen
Mijn uurtarief? Wie praat er nu over geld? Ik vind het leuk om ouwe meuk op te knappen, maar als jij dat ook leuk vindt (en kunt) mag je er t.z.t. eentje komen halen. (Je begrijpt dat ik er geen pakketje van ga maken) Koffie staat klaar. Plus Grunneger kouke mit botter. :)Ik laat het je weten als ik het zover heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld en ZotVanHout

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Mijn uurtarief? Wie praat er nu over geld? Ik vind het leuk om ouwe meuk op te knappen, maar als jij dat ook leuk vindt (en kunt) mag je er t.z.t. eentje komen halen. (Je begrijpt dat ik er geen pakketje van ga maken) Koffie staat klaar. Plus Grunneger kouke mit botter. :)Ik laat het je weten als ik het zover heb.
Ghehe, de insteek was ook grappig bedoeld :LOL:
Ik heb ook altijd schik om alles weer mooie en werkend te krijgen!
Ik kom tzt graag langs, zal wel wat moois uit het schone Utrecht meenemen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.