Opknappen vergrijsd / verbrand keukenbladje

Blommetje

Nieuw lid
20 jul 2016
13
0
Hi,

Mn ouders hebben een huis gekocht met in de keuken een klein blad, 50×50 cm ongeveer.

Zie foto.

Helaas heeft hier ooit een pan of iets op gestaan en is het zwartig. Ik heb het wat geschuurd maar nu is het een kuiltje (blijft soms water in staan).

Tevens nu met Karwei ontgrijzer aan de bak maar doet geen fluit.

Omdraaien kan niet want daar zit het met lelijke schroefgaten. Ik zou dolgraag dit weer keurig maken voor mn moeder maar hoe? !

- wat voor hout is het?
- Hoe krijg ik de vlek er uit?
- kan ik dit weer vlakken?

Alvast bedankt!

Alex 20160731_085913.jpg
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Als je nu eens heel het blad schuurt dus de hele laag er afschuren en dan vlak schuren dan moet het wel lukken, als je geen schuurmachine hebt dan gebruik je een stuk hout waar je schuurpapier omheen doet.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
9
Leiderdorp
Ontgrijzer werkt niet. Dat is om verkleurd hout dat in UV licht heeft gestaan te behandelen. Dit is een brandplek, het hout is op die plek verkoold.

Er zit niets anders op dan het hout te schuren of schaven, net zo lang tot er weer mooi hout tevoorschijn komt.
Je zult dan ook het hele blad moeten doen om het vlak te houden.

Of omdraaien en de gaatjes dichtmaken zoals hierboven is voorgesteld.

Het lijkt trouwens meer op een snijplank, met die kops gelijmde stukken hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.