Opknappen dakkapel

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hallo,
Ik zit aan het kijken of het zinvol is mijn dakkapel op te knappen.
In de dakkapel zitten kozijnen van enkel glas die behoorlijk aangetast zijn door houtrot. Deze zou ik willen vervangen. Deze kozijnen zijn een onderdeel van de constructie dus helemaal verwijderen is niet echt een optie, dan kan ik beter een hele nieuw dakkapel plaatsen.
Mijn vraag is zijn er andere opties om een kozijn op te knappen zonder het hele kozijnen te moeten verwijderen?

Alvast dankt voor de reacties.
EVS.
 
J

j1eke

Guest
Denk dat de experts toch op z'n minst wat beeldmateriaal moeten krijgen.
Ben dat zelf niet, wat houtrot vullen of een deel vervangen doe ik nog wel eens en een kozijn plaatsen gaat ook nog wel, maar een dakkapel heb ik nooit gedaan.
 

pietersch

Actieve deelnemer
10 jun 2019
99
37
Apeldoorn, NL
Foto’s zijn inderdaad wel handig om een beeld te krijgen.

Zijn de kozijnen zelf verrot, of juist het raamhout (de bewegende delen)? Raamhout is makkelijker te vervangen natuurlijk, dan kun je evt. ook gelijk overstappen op meerlaags glas.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.989
Klein-Brabant, Vlaanderen
+1
inderdaad foto's met een meetlat er op, zodat we kunnen oordelen wat 'behoorlijk aangetast' betekent
moeten de kozijnen blijven zitten én kunnen ze niet voldoende technisch en economisch hersteld worden, dan kan je overwegen om een nieuw kozijn binnen het oude te zetten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.